فصل بی‌شکست داخلی ژابی با دومین جام کامل شد

آلونسو: فعلاً فقط به تعطیلات فکر می‌کنم

گرانیت ژاکا تنها گل فینال جام حذفی آلمان را زد تا بایرلورکوزن ده نفره بر کایزرسلاترن پیروز شود و فصل بدون شکست داخلی خود را با دوگانه قهرمانی کامل کند. تیم ژابی آلونسو که بیش از یک ماه قبل قهرمانی‌اش در بوندس‌لیگا را قطعی کرد برابر تیم دسته دومی به سختی زیادی افتاد به خصوص از اواخر نیمه اول که اودیلون کاسونو دومین کارت زردش را گرفت. برای همین تلاش کردند گل دقیقه 16 هافبک سوییسی را حفظ کنند و سه روز بعد از باخت سنگین برابر آتالانتا، در فینال لیگ اروپا که هم امیدشان برای کسب سه‌گانه و هم شکست ناپذیری‌شان در این فصل را از بین برد، قهرمان جام حذفی شدند.
ژابی آلونسو گفت: «برای چنین بردی، روحیه تیمی قوی خود را نشان دادیم. ما سخت مبارزه کردیم و این کار را برای خودمان، هواداران و باشگاه انجام دادیم. دبل قهرمانی یعنی فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم.»
آلونسو مورد تحسین همتای خود روی نیمکت لاترن قرار گرفت، فریدهلم فونکل 70 ساله که برای آخرین بار و قبل از بازنشستگی مربیگری می‌کرد، درباره او گفت: «در یک فصل بوندس‌لیگا نباختن دیوانه‌کننده است و اینکه توانسته در اولین سال به چنین دستاوردی برسد، قابل وصف نیست. فکر می‌کنم جام‌های خیلی زیادی ببرد.»
کایزرسلاترن که چهار قهرمانی بوندس‌لیگا را در ویترین افتخاراتش دارد، از سال 2012 در دسته دوم حضور دارد و می‌خواست دومین تیم تاریخ جام حذفی باشد که از دسته دوم به قهرمانی می‌رسد، هانوفر در سال 1992 به این مهم موفق شده بود. لاترن که در این فصل از سقوط به دسته سوم گریخت، در مسیر صعود به فینال جام حذفی تنها یک تیم دسته اولی را ملاقات کرد، کلن که حالا به دسته دوم سقوط کرده است.
لورکوزن در این فصل فوتبال جذاب و هجومی ارائه کرده است اما در این بازی مجبور به عقب‌نشینی شد. آلونسو که وقت اخراج کاسونو سرش را در میان دستانش گرفته بود، بین دو نیمه پاتریک شیک و یوناس هافمن را بیرون کشید و بازیکنان دفاعی به زمین فرستاد. در نهایت به خواسته‌شان رسیدند و با دو قهرمانی این فصل افتخارات تاریخ باشگاه دوبرابر شد. لورکوزن پیش از این در سال 1993 قهرمان حذفی آلمان و در سال 1988 قهرمان جام یوفا شده بود.
لورکوزن در این فصل 53 بازی انجام داد و تنها یک بار شکست خورد. مربی 42 ساله این تیم که دو بار به عنوان بازیکن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده، فصل بعد با لورکوزن به این رقابت‌ها برمی‌گردد که فینالش در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا مونیخ برگزار می‌شود. آلونسو اما فعلاً به فصل بعد فکر نمی‌کند: «تعطیلات، تعطیلات، تعطیلات، شاید بعد به آن فکر کنم.»
جستجو
آرشیو تاریخی