دوگانه قهرمانی در بازی آخر امباپه

انریکه: کاش تعطیلات شروع نمی‌شد

کیلیان امباپه در آخرین بازی خود برای پاری سن ژرمن به تیمش کمک کرد 2 بر یک لیون را شکست دهد و قهرمان جام حذفی فرانسه شود. او که احتمالاً به رئال مادرید می‌رود، نتوانست رکورد 256 گلش برای پاریسی‌ها را بهبود بخشد و عثمان دمبله و فابین رویس گل‌های این بازی را زدند.
پاریسی‌ها پرافتخارترین تیم جام حذفی فرانسه هستند که 15 بار این جام را بالای سر برده‌اند از جمله هفت بار در یک دهه گذشته و چهار مرتبه از سال 2017 که امباپه به عنوان بازیکنی جوان از موناکو به پاریس آمد.
این پیروزی باعث شد پاریسی‌ها در نخستین فصل کار با لوییس انریکه به دوگانه لیگ و جام حذفی فرانسه برسند هرچند این موفقیت‌ها زیر سایه حذف از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به وسیله بوروسیادورتموند قرار می‌گیرد.
مربی اسپانیایی گفت: «ما فصل خیلی خوبی داشتیم اما دوست داشتیم یک هفته دیگر فصل‌مان طول می‌کشید و به تعطیلات نمی‌رفتیم، اما زندگی همین است.» اشاره او به فینال هفته آینده لیگ قهرمانان اروپا است. انریکه ادامه داد: «هیچ کس نگفته فوتبال منصفانه است و اهمیتی ندارد. فصل بعد قوی‌تر برمی‌گردیم و به دنبال آن هستیم که بازیکنان باانگیزه‌تری جذب کنیم که میل بیشتری برای پیروزی دارند.»
او درباره جدایی امباپه گفت: «من خوش شانس بودم که مربی او شدم اما فصل سختی داشت چون بعد از هفت سال و این همه موفقیت جدایی سخت است. او همیشه به تیم کمک کرده و بازی امشب توت فرنگی روی کیک بود اگرچه گل نزد.»
امباپه که با 180 میلیون یورو از موناکو آمد، با چهار قهرمانی جام حذفی، شش قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام اتحادیه که دیگر برگزار نمی‌شود، از پاریس می‌رود. او که 308 بازی برای پاریس انجام داد، در فصل آخرش 44 گل برای این تیم در رقابت‌های مختلف زد که هشت‌تایش در جام حذفی بود.
لیون در ماه دسامبر در انتهای جدول لیگ یک قرار داشت اما به یکباره متحول شد و در رده ششم فصل را به پایان رساند تا به لیگ اروپا صعود کند. پیر ساژه مربی این تیم گفت: «چند ماه قبل اگر کسی می‌گفت به لیگ اروپا می‌رویم و در فینال جام حذفی بازی می‌کنیم، هیچ کس باور نمی‌کرد. بنابراین نمی‌توانیم از فصل خودمان راضی نباشیم.»
 
جستجو
آرشیو تاریخی