حساسیت تاج درباره چیدمان داوری دو هفته پایانی

کمیته داوران فوتبال در کما

کمیته داوران روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. استعفای خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران از یک سو و محرومیت 20 روزه علی خسروی، عضو این کمیته از سوی دیگر باعث شده در 2 هفته پایانی لیگ، روزهای سختی در انتظار کمیته داوران فدراسیون فوتبال باشد.
در این بین با توجه به حساسیت‌ بازی‌ها و اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد که کمیته داوران با سرپرستی دانیال مرادی تمهیداتی برای 2 هفته پایانی لیگ بیست و سوم در نظر گرفته باشد. در این بین سرپرست کمیته داوران که با شرط عدم مصاحبه با رسانه‌ها، سرپرستی کمیته داوران را برعهده گرفته، به هیچ وجه با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند. منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم در خصوص اتفاقات اخیر داوری و محرومیت علی خسروی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «از محرومیت علی خسروی بی‌خبرم و باید رئیس سازمان لیگ در خصوص تمهیدات لازم برای 2 هفته پیش روی لیگ برتر صحبت کند.»
محمدرضا کشوری‌فر ریاست سازمان لیگ هم ترجیح می‌دهد در این مقطع به تماس‌ها پاسخ ندهد تا سکوت عجیبی در این خصوص در فدراسیون فوتبال حکمفرما شود.
نکته جالب اینجاست که حتی ناظران داوری هم در این ارتباط حاضر به اظهارنظر نیستند، با این حال فریدون اصفهانیان، ناظر داوری و رئیس سابق کمیته داوران تنها به گفتن یک جمله در خصوص اتفاقات اخیر در کمیته داوران اکتفا کرد و در این باره گفت: «شرایط داوری به هیچ وجه مساعد نیست.»
او در خصوص حساسیت مسابقات لیگ به «ایران ورزشی» می‌گوید: «با توجه به حساسیت بازی‌ها در دو هفته پایانی، قطعاً کمیته داوران باید تمهیداتی در نظر بگیرد تا قضاوت‌ها بدون اشتباه باشد. فدراسیون فوتبال و شخص تاج هم به این موضوع حساسیت دارد و بارها در خصوص حساسیت‌های هفته‌های پیش رو تأکید کرده است.»
در این بین شنیده می‌شود پس از روی کار آمدن هدایت ممبینی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال کمیته‌ای تشکیل شده که قضاوت‌ها را با دقت فراوان رصد می‌کند. علاوه بر این، کمیته داوران در دو هفته باقیمانده در بازی‌های حساسی که در صدر و انتهای جدول برگزار می‌شود، از داوران باتجربه استفاده خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی