این اختلاف مثل یخ می‌تواند آب شود

منوچهر عبدالله‌نژاد
کارشناس فوتبال
 بازیکنان پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان نشان دادند خودشان را برای یک بازی راحت آماده کرده و خودشان را از پیش برنده می‌دانستند. به همین دلیل برگرداندن نتیجه در چنین بازی‌هایی بسیار سخت می‌شود.
بعد از سه گل عقب افتادن بازیکنان پرسپولیس نشان دادند آمادگی خوردن به یک صخره سخت را نداشتند به همین دلیل در نبردهای تک به تک کاملاً بازنده بودند. در این بین هر چقدر کادر فنی سعی کرد در نیمه اول بازیکنان تیمش را برگرداند موفق به انجام این کار نبود و کار مشکل شد.
در نیمه دوم اما ورق با تدابیر فنی و تعویض‌های اوسمار برگشت. زمانی که تیمی بازی سه بر صفر باخته را به برد چهار بر سه تغییر می‌دهد ثابت می‌کند که از تنوع تاکتیکی بالایی برخوردار است. با حضور اوسمار تیم پرسپولیس واقعاً در زمان حمله سریعتر و بهتر کار کرده و عمق را نشانه رفت تا با تنوع در ارسال‌ها و استفاده از کاتبک‌ها که مدتی بود ندیده بودیم شرایط پرسپولیس بهتر شد.
استقلال خوزستان وقتی ده نفره شد تنوع هجومی‌اش را از دست داد وعملاً با تمامی نفراتش به دفاع پرداخت که باز کردن قفل دفاع چنین تیم‌هایی که به دفاع مطلق می‌پردازند بسیار سخت‌تر می‌شود و ما فقط با باز کردن حفره‌های دفاعی با بازیکنان هجومی می‌توانیم از دفاع محض تیم خوزستانی عبور کنیم که عملاً هم به این نکته پرداخته شد و این نشان از بلوغ تاکتیکی و داشتن بازیکنان بسیار خوب تکنیکی که توانایی اجرای تاکتیک‌های مختلف را دارند بود.
بازی‌های پیش روی پرسپولیس مقابل شمس‌آذر و مس رفسنجان به مراتب سخت‌تر از دو بازی استقلال مقابل گل‌گهر و پیکان است که هر دو هم در تهران برگزار می‌شود اما جدا از این مسأله بازیکنان پرسپولیس کاملاً متوجه شدند هیچ تیمی از قبل برنده نیست و همه چیز در روز بازی بستگی به کیفیت فنی و روحی روانی یک تیم  دارد. برای بازی مقابل شمس‌آذر هم باید بیشتر به خط هافبک و مهار آن و پیدا کردن راه‌های دروازه حریف فکر کنیم.
مس رفسنجان هم از زمان حضور نویدکیا شرایط خیلی خوبی پیدا کرده به همین دلیل باید روی این تیم حساب خاصی باز کرد. تیمی که در جام حذفی شگفتی‌ساز شده و تیم‌های بزرگی را از گردونه رقابت خارج کرده است.
باشگاه و کادر فنی و بازیکنان باید بر روی دو بازی خودشان تمرکز زیادی داشته باشند و برای برطرف کردن مشکلات‌ همه چیز را منوط به کادر فنی نکنند. آنها نباید فریب اختلاف امتیازی فعلی با استقلال را بخورند چون این اختلاف مثل یخی است که زود آب می‌شود. بازیکنان پرسپولیس از این پس تا آخرین دقیقه بازی هفته سی‌ام باید تمام زندگی‌شان را معطوف به دو بازی باقیمانده کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی