ابزار یک قهرمانی احتمالی

با همین «دست فرمان» حرکت کن!

 وصال روحانی
خبر‌نگار

هیچ‌یک از 3 دیدار بعدی مردان جواد نکونام آسان نخواهد بود. نساجی در روزهای اخیر تکانی به خود داده و از قعر جدول کنده شده و به رده سیزدهم ارتقا یافته و اگرچه هنوز در خطر جدی سقوط به دسته‌ای پایین‌تر قرار دارد، اما برگزاری مسابقه‌اش با استقلال در قائمشهر فضای روانی این دیدار را به سود نساجی می‌سازد و «ساکت الهامی» که مدتی است مجدداً سرمربی نساجی شده، سابقه حذف کردن پرسر‌و‌صدای استقلال در جام حذفی کشور آن هم در ورزشگاه آزادی تهران را دارد.

دستاوردهای با‌ارزش 
یک فصل سخت
گل‌گهر هم به رغم نمایش‌های پرنوسانش در لیگ برتر و نزول تا کمرکش جدول پنجشنبه شب گذشته (27 اردیبهشت) در یک‌چهارم نهایی جام حذفی «هوادار» تهران را که پس از سرمربی شدن مسعود شجاعی در این تیم بسیار خوب ظاهر شده و به ندرت تن به شکست داده بود، با نتیجه 0-5 خرد کرد و نمایش قدرت داد. پیکان حریف روز آخر هم چنانچه تا آن روز بقایش را در لیگ برتر حتمی نکرده و در خطر سقوط به دسته‌ای پایین‌تر قرار داشته باشد، به‌طور قطع و یقین در این دیدار از جان مایه خواهد گذاشت تا با کسب نتیجه لازم از سقوط مجدد به لیگ دسته اول کشور رهایی یابد.
البته هر سه مسابقه پرسپولیس هم بسیار سخت است و این تیم در راه کسب احتمالی تمامی 9 امتیاز این بازی‌ها جان به لب خواهد شد اما تا آنجا که به استقلال مربوط می‌شود، این تیم اجازه کوچک‌ترین خطا و لغزشی را در مسابقات پیش‌روی خود ندارد، زیرا هر خطا و حتی یک امتیاز از دست رفته هم برای از کف رفتن عنوان قهرمانی‌اش کفایت خواهد کرد. آبی‌ها در این فصل نه تنها از مشکلات شدید داخلی و بویژه اختلاف دامنه‌دار سرمربی‌شان با مدیرعامل باشگاه رنج برده‌اند (که منجر به برکناری علی خطیر از مدیریت آبی‌ها شد) بلکه با از دست دادن مهره‌هایی کلیدی به سبب مصدومیت (شامل کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور) توان فنی‌شان هم تحلیل رفته و فقط پیوستن دو - سه بازیکن خارجی کارساز شامل گوستاوو بلانکو آرژانتینی و البته ماشاریپوف ازبکستانی و توانایی ویژه این نفرات، آنها را از مهلکه‌های سخت عبور داده است.
مهم‌تر از همه اینها بازی جانانه و تلاش مجدانه همه بازیکنان استقلال طی 90 و اندی دقیقه هر مسابقه‌ای است که سبب می‌شود عرصه بر حریفان تنگ و شرایط برای پیروزی ولو حداقل و یک‌گله آبی‌ها برابر رقبا مهیا شود و انتقاداتی که دائماً از تک‌سیستمی بودن استقلال و جواد نکونام به سبب بیش از حد تخریبی و منفی بودن تاکتیک‌های انتخابی‌اش و نداشتن یک پلن دوم و سوم برای روزهای مبادا می‌شود، در عین حقیقت داشتن، چندان هم صحیح به‌نظر نرسد، اگر «استقلال نکونام» مثل «استقلال فرهاد مجیدی» که دو فصل پیش با اتخاذ روش‌هایی مشابه در صدر ایستاد، قهرمان شود هواداران هیچ گله‌ای از نکونام نخواهند کرد.

استقلال اجازه کوچک‌ترین خطا و لغزشی را در مسابقات پیش‌روی خود ندارد، زیرا هر خطا و حتی یک امتیاز از دست رفته هم برای از کف رفتن عنوان قهرمانی‌اش کفایت خواهد کرد

جستجو
آرشیو تاریخی