سعید و شهاب؛ در مسیر هیجان‌انگیز کسب افتخار

پاداش یک انتخاب درست

فرخ حسابی
خبرنگار
شهاب زاهدی این روزها در فوتبال ژاپن تبدیل به یک ستاره تمام عیار شده و در هر بازی با ثبت گل یا پاس گل نام خود را در رسانه‌ها مطرح می‌کند.
مهاجم ایرانی آویسپا بعد از گذراندن دوره‌ای پرچالش در پرسپولیس، راهی ژاپن شد وحالا به نظر می‌رسد به نوعی رستگاری فوتبالی رسیده است. او اولین بازیکن ایرانی است که در جی لیگ بازی می‌کند و البته در این لیگ کاملاً موفق نشان داده است، همان‌طور که یپش از این در لیگ اوکراین نیز عملکرد خوبی ارائه کرده بود.
سایت ژاپنی «فوتبال زون» به بررسی عملکرد بازیکنان خارجی جدید در جی لیگ ژاپن پرداخته و با استناد به آمار این بازیکنان را به دو گروه«فراتر از انتظار» و «ناامیدکننده» تقسیم کرده است.
در این آمار، زاهدی مهاجم ایرانی آویسپا فوکوکا با 6 گل و دو پاس گل در 13 بازی به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن خارجی جدید در جی لیگ شناخته شده است. در این آمار فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است و بر همین اساس زاهدی یار کلیدی در بسیاری از گل‌های اخیر تیم فوکوکا شناخته شده است.
آنچه بر زاهدی در پرسپولیس گذشت فشار سنگینی را به این بازیکن وارد کرد. یحیی گل محمدی که با اصرار خود اقدام به جذب این بازیکن کرده بود، مدام در طول نیم فصل اول از نداشتن مهاجم طراز اول در پرسپولیس گلایه کرد و با همین اقدام، انتقادی غیرمستقیم به عملکرد زاهدی داشت و البته فشار هواداران به این بازیکن را نیز افزایش داد.
زاهدی اما با اصرار خود تصمیم به جدایی گرفت و توانایی‌هایش را در ژاپن به رخ کشید. مشابه این مورد در مورد سعید مهری بازیکن استقلال هم رخ داد.
مهری بعد از پیوستن به آپوئل قبرس تبدیل به ستاره این تیم شد. او حالا و در پی قهرمانی در لیگ قبرس با آپوئل، می‌تواند در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و علاوه بر کسب یک افتخار بزرگ در کارنامه کاری‌اش، مسیری جذاب را نیز برای فصل بعد خود ترسیم کرده است.
مهری نیز در استقلال دچار مشکلات زیادی بود که مهم‌ترین آنها بحث قرارداد او و مبلغ آن بود. این بازیکن که در ترکیب استقلال نیز حضور ثابتی نداشت و البته هر زمان در زمین بود، تأثیرگذار نشان می‌داد، تصمیم گرفت که به همه این دردسرها پایان دهد و به یک لیگ جدید برود.
کار کردن زیر نظر ریکاردو ساپیتنو در آپوئل این فرصت را در اختیار سعید قرار داد که توانایی‌های خود را در یک لیگ اروپایی – حتی اگر درجه سه باشد- محک بزند و یک افتخار مهم را نیز به دست آورد.
مورد شهاب و سعید، نمونه‌ای از تصمیم‌گیری درست بازیکنان در مقاطعی حساس از حرفه‌شان هست که می‌تواند روی آینده فوتبال آنها تأثیری ویژه داشته باشد. انتخاب درست به جای انتخاب مبتنی بر پول بیشتر، فوتبال زاهدی و مهری را در مسیری امیدوارکننده و هیجان‌انگیز قرار داد.

جستجو
آرشیو تاریخی