عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون برگردد

روز سه‌شنبه محرومیت ۲ ساله شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به اتمام رسید و برخی از کارشناسان حقوقی معتقد هستند که او هم اکنون می‌تواند بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند، چرا که او طبق هیچ کدام از بندهای اساسنامه از سمت خود به صورت دائم عزل نشده است. در اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون تنها در سه صورت از سمت خود کنار می‌رود: فوت شود، استعفا بدهد یا توسط اعضای مجمع از سمت خود کنار برود. درباره عزیزی‌خادم هیچ‌کدام از این حالت‌ها رخ نداد و مجمع فدراسیون فوتبال باید در آن زمان وضعیت عزیزی‌خادم را روشن می‌کرد که نکرد، از طرفی او در این مدت حاضر نشد استعفا کند.
برخی کارشناسان حقوقی و ناظران به همین دلیل معتقدند عزیزی‌خادم با پایان دو سال محرومیتش رئیس قانونی فدراسیون فوتبال است. تفسیر این گروه این است چون مجمع عزیزی‌خادم را عزل نکرده و او استعفا هم نکرده، با پایان محرومیتش می‌تواند به پست قبلی‌اش برگردد.
اما این گونه نیست که عزیزی خادم بتواند پس از سپری شدن محرومیت‌اش به فدراسیون بازگردد و روی صندلی تاج بنشیند، چرا که پس از عزل عزیزی خادم مقرر شد تا رئیس فدراسیون فوتبال برای ۴ سال آینده انتخاب شود که این اتفاق افتاد و مهدی تاج در آن مقطع به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. در واقع زمانی سازو کار عزل مدیر فدراسیون فوتبال و انتخاب مدیر جدید زده شد، انتخاب مدیر برای دور بعدی بود، بنابراین عزیزی خادم قانونی نمی‌تواند ادعایی در این خصوص داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی