آل‌کثیر بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد

عیسی؛ فرشته نجات سرخ ها

حامد جیرودی
خبرنگار

عیسی آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس با دو گلی که در بازی این تیم برابر هوادار در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به ثمر رساند، توانست نقش اصلی را در برد 2-0 سرخپوشان پایتخت ایفا کند و این تیم را به صدر جدول لیگ برتر برساند. نکته‌ای که درباره بازیکن شماره 72 قرمزها وجود دارد این است که او با دبلی که در این بازی داشت، توانست ششمین گل خود برای پرسپولیس در لیگ برتر را به ثمر برساند. البته او در نیم فصل اول هم که در سپاهان عضویت داشت، دو گل برای زردپوشان اصفهانی زده بود تا به این ترتیب، در جدول بهترین گلزنان لیگ بیست و سوم، هشت گله باشد.
همچنین آل‌کثیر با گل‌هایی که در این بازی زد، توانست عنوان بهترین گلزن فصل پرسپولیس را به خود اختصاص دهد. پیش از این، شهاب زاهدی مهاجم سابق سرخ‌ها که از نیم فصل دوم به آویسپا فوکوئوکا در جی لیگ ژاپن پیوسته، شش گل در لیگ برتر و یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به ثمر رسانده بود تا با هفت گل بهترین گلزن فصل قرمزها باشد ولی آل‌کثیر که سه گل در جام حذفی و چهار گل در لیگ زده بود، با این دو گل، موفق به زدن 9 گل در 13 بازی شده تا بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری لقب بگیرد. آل‌کثیر که در لیگ بیستم به پرسپولیس پیوست، در آن فصل در 26 بازی لیگ، جام حذفی، لیگ قهرمانان و سوپرجام، 10 گل برای این تیم زد که بهترین عملکرد او در لباس سرخ محسوب می‌شود و حالا او یک گل تا رسیدن به رکورد قبلی‌اش فاصله دارد. این مهاجم 34 ساله که به خاطر شادی گلش در آسیا توسط AFC شش ماه محروم شد، در فصل بعد و در مجموع 17 بازی، موفق به زدن پنج گل شد ولی ادامه لیگ بیست و یکم را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. او در نیم فصل دوم فصل بعد دوباره شرایط بازی را پیدا کرد و در 16 بازی در مجموع، چهار گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.
این بازیکن دزفولی فوتبال ایران که تاکنون در مجموع 72 بازی برای پرسپولیس، 28 گل برای این تیم زده است، در ابتدای فصل به خاطر اختلافاتی که بر سر مبلغ قراردادش داشت، از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست ولی در این تیم، شرایط خوبی را سپری نکرد و در نهایت دوباره در نیم فصل دوم به پرسپولیس پیوست و حالا اگر در این تیم مانده بود، ممکن بود هم آمار گلزنی‌اش را بهتر کند و هم پرسپولیس را به برد‌های بیشتری برساند.

جستجو
آرشیو تاریخی