سرنوشت مبهم ورزشگاه استقلال

در دوران مدیریت علی خطیر، تفاهمنامه‌ای در خصوص ساخت ورزشگاه اختصاصی به امضا رسید و حالا سؤال اینجاست که سرنوشت ورزشگاه اختصاصی استقلال به کجا رسید؟
طبق اعلام علی خطیر، استقلال قرار بود از بخش سرمایه‌گذاری مالی از طرف شرکت قطری
 JTA و یک شرکت مالزیایی، در قالب قرارداد BOT ( Build operate transfer) استفاده کند. قرارداد مذکور از قرارداد‌های اقتصادی است که در آن شرکت خصوصی پیمانکار سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد و پروژه را به پایان می‌رساند و در ادامه به مدت کوتاهی از آن بهره‌برداری مالی می‌کند و در نهایت آن را به مالک تحویل می‌دهد.
اگر سری به سایت هلدینگ قطری بزنیم، متوجه خواهیم شد که این هلدینگ در سه ماه اخیر هیچ فعالیتی نداشته است و به نظر می‌رسد اوج فعالیت رسانۀ این هلدینگ مربوط به دورۀ منتهی به امضا قرارداد با استقلال بوده است. با اینکه شرکت JTA به‌عنوان شرکتی قطری معرفی شده اما دو سهامدار ایرانی  دارد. این هلدینگ تاکنون هیچ پروژه‌ای را به مرحلۀ عملیاتی نرسانده بود و از همان روزهای اول، شایعات زیادی دربارۀ قرارداد استقلال با هلدینگ قطری به گوش می‌رسید؛ حالا چند ماه از عقد این تفاهمنامه گذشته است و هنوز کسی نمی‌داند سرنوشت ساخت و ساز استقلالی‌ها چه خواهد شد و آیا تضمینی برای ساخت ورزشگاه از سوی مدیران سابق استقلال گرفته شده یا صرفاً آن نشست‌ها نوعی نمایش بوده است؟!
ضمن اینکه علی خطیر بدون هماهنگی با وزارت ورزش و کاملا خودسرانه اقدام  به برگزاری نشست با خارجی ها کرده بود.
 
جستجو
آرشیو تاریخی