همه حسرت فرزانه فصیحی بعد از دایموند

همه چیز خوب بود، جز زمان مسابقات

مهری رنجبر
خبر‌نگار

فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر المپیکی ایران، فصل جدید مسابقات را با هشتمی دایموندلیگ شروع کرد. با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه. حدود سه ماه مانده به المپیک. دونده سرعتی بعد از تجربه المپیک توکیو، گل برنامه‌های امسالش را برای دویدن در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گذاشته. او که اصلاً فکر استارت در دایموند لیگ را هم نمی‌کرد، در حالی که یک ماهی است در صربستان برای المپیک اردو زده و طبق برنامه مربی‌اش هنوز تمرین سرعتی را شروع نکرده، با دعوتنامه اتحادیه بین‌المللی دوومیدانی غافلگیر شد. دعوتنامه برای حضور در دایموند لیگ به میزبانی قطر. او برنامه‌ای برایش نداشت و حتی خودش گفته بود: «برایم دویدن در دایموند لیگ زود است، اما چون حضور در این رقابت‌ها افتخار بزرگی است حتماً شرکت می‌کنم.»
فرزانه فصیحی ساعت ۸ جمعه شب در ماده۱۰۰متر دایموند لیگ کنار رقبای پرآوازه‌اش دوید و هشتم شد. آن هم با ثبت رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه. 
دونده انگلیسی با ثبت زمان ۱۰.۹۸ثانیه قهرمان شد و مقام دوم و سوم هم به دو دونده امریکایی به ترتیب با ثبت حد نصاب‌های۱۰.۹۹ثانیه و ۱۱.۰۲ثانیه رسید.
فرزانه فصیحی صبح دیروز راهی بلگراد شد تا دوباره برنامه تمرینی‌اش را ادامه دهد. به همین خاطر در دسترس نبود تا درباره مسابقه‌اش صحبت کند. اما امیر حسینی همسر فرزانه که مدیربرنامه او هم به حساب می‌آید و حتی به نوعی مربی‌اش درباره مسابقه فرزانه می‌گوید: «از اول هم می‌دانستیم که قرار نیست فرزانه رکورد فوق‌العاده‌ای ثبت کند چرا که برنامه ما برای شروع مسابقه فرزانه از یک ماه دیگر است. فرزانه این روزها هنوز وزنه سنگین می‌زند و تمرین سرعتی را شروع نکرده است. دایموند را هم به خاطر اینکه تجربه عالی بود از دست نداد.»
همسر فرزانه معتقد است همسرش فقط یک حسرت داشته: «دویدن در دایموند لیگ تجربه فوق‌العاده‌ای برای فرزانه بود. ولی بهتر بود این مسابقه یک ماه دیگر انجام می‌شد. چرا که هم تماشاچی خوب داشت، هم رقیب، هم جو و سطح بالا. فقط زمانش نامناسب بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی