عالمیان: هر اتفاقی در پینگ‌پنگ المپیک می‌افتد

با سرویس‌هایم حریف را گمراه می‌کنم

پریسا غفاری خبرنگار
نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تیم پینگ‌پنگ بعد از درخشش در مسابقات گرند اسمش عربستان و شکست حریف چینی‌اش با جایگاه چهارجهان نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد. او با وجود خلق این شگفتی معتقد است دیگر ایرانی‌ها از حریفان چینی ترسی ندارند و می‌توانند به عنوان مدعی، خودنمایی کنند.
  
از سطح کیفی بازی‌ها و عملکرد خودت بگو؟
 سطح این رقابت‌ها خیلی خوب بود و بازیکنان مطرحی در عربستان حضور داشتند. من هم در این دور از بازی‌ها پنج برد عالی بدست ‌آوردم و توانستم به جمع 16 نفر برتر راه پیدا کنم. البته در بازی آخر هم بازی پایاپایی را مقابل شایدونگ بازیکن ۱۹ ساله چینی با رنکینگ ۱۵ جهان داشتم و شانس این را داشتم که به جمع هشت بازیکن برتر بروم اما خب نشد.
آقای لطف‌الله‌نسبی، سرمربی تیم ملی معتقدند تو در بازی مقابل شایدونگ به لحاظ بدنی کم آوردی؟
 من 8 روز پشت سرهم بازی انجام دادم. آن هم بازی‌های سنگین، تازه رسیدم به جمع 16 نفر برتر. فکر می‌کنم در هیچ رشته ورزشی این همه فشار بر بازیکن وارد نمی‌شود. اگر مقابل این بازیکن برنده شده بودم مطمئن باشید با شکست کره‌جنوبی به جمع 4 بازیکن برترگرند اسمش می‌رسیدم.
حالا می‌توان گفت نوشاد دیگر از رقبای چینی ترسی ندارد؟
 نزدیک 20 سال است که پینگ‌پنگ بازی می‌کنم، هر چند این ورزش مال شرق آسیایی‌هاست ولی خیلی از مسابقات بوده که توانستم مقابل رقبای شرقی برنده از میدان خارج شوم. من در کل با شرق‌ آسیایی‌ها خیلی راحت کار می‌کنم. تنها می‌توانم بگویم اگر امکانات عالی به ما بدهند ملی‌پوشان خوبی داریم که می‌توانند نتایج درخشانی بگیرند.
نوشاد به بک‌هند‌ها و سرویس‌هایش معروف است؟
 همیشه سعی کردم در این خصوص کارم را بهتر کنم. سرویس‌هایم را گمراه‌کننده بزنم تا کار حریف را سخت کنم.
تو حالا  رنکینگ 8 المپیک را داری و ظاهراً قرار است در مسابقات آسیای میانه به کمک نیما بروی تا تعداد سهمیه‌های ایران را 2 تایی کنی. به نوعی جاده صاف‌کن مسیر المپیکی شدن برادرت هستی؟
 تمام سعی ما گرفتن دو سهمیه برای المپیک پاریس است. امیدوارم در آنجا موفق عمل کنیم.
فکر می‌کنی نوشاد می‌تواند به جمع چهارنفر برتر یا حتی مدال المپیک برسد؟
 من بدنبال شکست قوی‌ترین بازیکنان هستم. احتمال هر اتفاقی هست. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؛ آن هم با درنظر گرفتن قدرت هر بازیکن.
 

جستجو
آرشیو تاریخی