جواد حسینی خبرنگار

بهارستان یار همیشگی ورزش

 
با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف نمایندگان مردم در خانه ملت، خانواده بزرگ ورزش ایران امیدوارند منتخبان مردم، به شعارها و وعده‌های انتخاباتی خود که در ایام تبلیغات مطرح کردند، پایبند باشند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت و توسعه عمرانی و زیرساختی ورزش کشور باشیم.
 نقش قوه مقننه در پیشرفت و توسعه ورزش انکارناپذیر است، تا حدی که قوه مقننه می‌تواند همگام با دولت در خلق موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند. مؤثرترین اقدام قوه مقننه در حمایت از ورزش به مسأله تخصیص بودجه برمی‌گردد، مطمئناً اگر نمایندگان مردم در بهارستان بودجه ورزش را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دهند، می‌توانیم با حمایت هرچه بهتر از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش ایران، مانع از کوچ ناگهانی آنها به کشورهای دیگر شویم.
 از طرفی با ارتقای بودجه ورزش کمک بزرگی به حوزه سلامت خواهد شد، تا ورزش در سبک زندگی ایرانی نهادینه شود. بی‌شک تغییر دیدگاه خانواده‌ها در مقطع کنونی که اکثریت قریب به اتفاق آنها به فکر مدیریت هزینه‌های جاری زندگی هستند با دست خالی و بودجه محدود هرگز محقق نخواهد شد، لذا یکی از قدم‌های مثبت مجلس آینده می‌تواند ترمیم بودجه ورزش کشور باشد تا دستگاه ورزش با تکیه بر منابع مالی کافی، هزینه‌های مرتبط با ورزش را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد و با رویکرد متفاوتی نسبت به قبل آحاد مردم را به سمت فعالیت‌های ورزشی سوق دهد تا به این ترتیب سرانه ورزش کشور ارتقا یابد.
 نگاه ویژه مجلس به مقوله ورزش می‌تواند زمینه تحقق شعار مقام معظم رهبری در خصوص لزوم داشتن ورزش قوی را نیز فراهم آورد، بویژه در مقطع کنونی که رویداد مهمی چون بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس را در پیش داریم، یکی از عمده‌چالش‌های موجود برای ورزشکاران و مدیران دستگاه ورزش، افزایش نرخ هزینه‌های آماده‌سازی برای کسب موفقیت در میادین بزرگ است که این موضوع تا به امروز حل و فصل نشده و زمینه دلخوری و دلسردی ورزشکاران و مربیان را به دنبال داشته است. بر این اساس نقش‌آفرینی مجلس و حمایت آنها در دوره جدید مدیریتی بهارستان می‌تواند انگیزه مضاعفی به ملی‌پوشان و سفیران ایران تزریق کند تا آنها در مصاف با حریفان خود با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال افتخارآفرینی برای پرچم خوشرنگ ایران عزیز باشند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی