مصاحبه و خبر

چینی‌ها نوشاد را دوره کردند
عالمیان: می‌خواهم بالاتر از این جایگاه را ببینم
نوشاد عالمیان کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران بار دیگر در مسابقات گراند اسمش عربستان باید به مصاف رقیب دیگری از چین برود. او که دو روز قبل دست به کار بزرگی زد و لیانگ چینی را با رنکینگ 4 جهان مغلوب کرد، این بار در مرحله یک‌هشتم نهایی می‌خواهد با شایدونگ، بازیکن 19 ساله چینی که رنکینگ 15 جهان را دارد، رقابت کند.
این ورزشکار پیشتر در گراند اسمش سنگاپور موفق به پیروزی بر هموطن خود فان زندونگ نفر اول جهان شده و سپس از تیمو بول آلمانی شکست خورده بود.
این چینی ۱۹ ساله در مرحله یک‌شانزدهم اسمش عربستان، راوین فیلاس ورزشکار آلمانی ۳۷ ساله دارای رنکینگ ۷۴ را به سختی و با نتیجه بسیار نزدیک 3-2 و گیم پنجم 11-13 از پیش رو برداشته است.
هر چند رقیب سرسختی پیش روی نوشاد شگفتی‌ساز قرار دارد ولی خود او از شرایط خوبش می‌گوید: «اولین‌بار است که به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌روم. در شرایط خوبی هستم و روی بازی‌ام تمرکز خواهم کرد و می‌خواهم رنکینگ خودم را حتی بالاتر ببرم.»
کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز کشورمان همچنین درخصوص شکست لیانگ چینی نفر چهارم جهان بیان می‌کند: «در اواسط بازی متوجه شدم که حریفم عصبی است و با کمی استرس بازی می‌کند. بنابراین مربی‌ام به من گفت که مطمئن شوم به فورهند او سرویس می‌دهم؛ توپ را روی میز نگه دارم و با کنترل بیشتری بازی کنم. من خیلی خوشحالم. لیانگ بازیکن بسیار خوبی است. این اولین باری است که مقابل بازیکنی با این رنکینگ پیروز می‌شوم.»


 مسجدی جراحی شد
دارنده مدال طلای رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمان جهان و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به دلیل وجود یک توده بدخیم روی زبانش زیر تیغ جراحی می‌رود.رشید مسجدی، قهرمان رقابت‌های جهانی 2023 و دارنده دو طلا و برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چند هفته قبل با احساس درد شدید در زبانش به پزشک مراجعه کرد و پس از انجام چند آزمایش مشخص شد که روی زبانش یک توده وجود دارد و باید به سرعت تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
 

پنجمی رستمیان در جام جهانی باکو
هانیه رستمیان در مسابقات جهانی تیراندازی باکو در ماده تپانچه ۲۵ متر پنجم شد. در ششمین روز از جام جهانی در باکوی آذربایجان و در پایان مرحله سرعت و دقت در تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با امتیاز ۵۸۶ به عنوان نفر پنجم راهی فینال شد و در پایان پس از نمایندگان کره، چین و آلمان در جایگاه پنجم ایستاد. رستمیان در مسابقات قهرمانی جهان در مصر سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست آورده بود.
 

امینی همچنان در فرانسه می‌درخشد
محمد امینی ملی‌پوش ایرانی تیم موناکو در هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال فرانسه عملکرد درخشانی از خود نشان داد.او در جریان شکست تیم موناکو مقابل تیم ژوله در هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال فرانسه عملکرد درخشانی داشت. امینی در این بازی در ترکیب اصلی تیم خود قرار گرفت و موفق به کسب ۱۲ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس گل و کارایی ۱۴ شد. این دیدار با نتیجه ۷۹ بر ۶۶ به سود ژوله به پایان رسید. موناکو تا پایان هفته سی‌وسوم لیگ فرانسه با ۲۸ پیروزی و ۵ شکست صدرنشین لیگ بسکتبال فرانسه است. رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال فرانسه با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شود.


7 مدال سهم جوجیتسوکاران
در چهارمین روز قهرمانی آسیا
جوجیتسوکاران تیم ملی در چهارمین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا 7 مدال دشت کردند.
در روز چهارم این رقابت‌ها و در رده‌سنی زیر ۲۱ سال ابوالفضل نوروزی در وزن -62 کیلوگرم دومین مدال طلای تیم ملی ایران را بر گردن انداخت. در وزن -77 کیلوگرم سامان احمدی، در وزن -85 کیلوگرم رسام احمدی و در وزن +94 کیلوگرم هم محمدمهدی رستمیان سه مدال نقره گرفتند. همچنین محمدمهدی پیرمحمدی  در وزن -69 کیلوگرم به مدال برنز رسید تا سهم جوجیتسوی ایران 7 مدال رنگارنگ باشد.
قبل از این هم  در رده بزرگسالان رضا شفیعی مدال طلا، فرهان موسوی مدال نقره و علیرضا اکبرپور مدال برنز گرفته بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی