معادله چند مجهولی کادر فنی تیم ملی بعد از جدایی مطهری

شوی نافرجام بازگشت قطبی

گزارش یک

چند موضوع مانند تحت قرارداد بودن قطبی با تیم کانادایی و احتمالاً حکایت پروازی بودن این مربی باعث عدم همکاری این مربی با تیم ملی خواهد شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هنگ کنگ می‌رود. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه هنگ کنگ برگزار می‌شود. همچنین تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه به مصاف ازبکستان می‌رود. این مسابقه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
بر همین اساس تیم ملی در فیفادی خرداد ماه در حالی این دو دیدار را برگزار می‌کند که یک تفاوت عمده در ترکیب کادرفنی تیم ملی وجود دارد که می‌توان به جدایی حمید مطهری که برخی از وی به عنوان مغز متفکر نیمکت تیم ملی یاد می‌کنند؛ اشاره کرد. این در صورتی هست که در فاصله یک ماهه تا بازی‌های پایانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، هیچ خبری از جایگزین مطهری در بدنه مربیان تیم ملی نیست تا این شائبه ایجاد شود تغییراتی که بعد از جام ملت‌های آسیا در بین دستیاران امیر قلعه‌نویی از آنها نام برده می‌شد، مرتبط با همین جدایی‌ها بوده و اصولاً قرار نیست در راستای تقویت کادر تیم ملی، حتی به جای مطهری فرد دیگری به نیمکت اضافه شود؟
 
جایگزین مطهری کیست؟
در حال حاضر روی نیمکت تیم ملی و در کنار قلعه‌نویی نفراتی مانند الهویی، تیموریان، رضایی و قربانعلی‌پور به همراه ‌‌افاضلی (مشاور فنی) به عنوان کادر ایرانی و مانیکونه ایتالیایی قرار دارند. همان‌طور که عنوان شد قرار بود بعد از جام ملت‌های آسیا تغییراتی در این جمع ایجاد شود که فعلاً همه این تغییرات به جدایی مطهری خلاصه شده و خبری از اضافه شدن فرد جدیدی هم در میان نیست.با این حال نکته اساسی اینکه از جمع نفرات و دستیاران پرشمار فعلی هم اخباری مبنی بر فعالیت آنها مانند رصد دیدارهای لیگ برتر و سایر موارد اینچنینی هم دیده و شنیده نمی‌شود تا همه آن چیزی که در خصوص فعالیت این نفرات در فصای تیم ملی به ذهن مبادرت می‌شود، انفعال باشد!
 
قطبی کی اضافه می‌شود؟
با اتمام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، سرمربی تیم ملی با حضور در یک برنامه تلویزیونی از حضور قطبی سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که این روزها در کانادا مشغول به فعالیت مربیگری هست، در تیم ملی ایران خبر داده هرچند در خصوص جزئیات این همکاری هنوز خبر بیشتری منتشر نشده است اما چند مصاحبه اخیر مدیر برنامه‌های قطبی حکایت از آن دارد که گویا برای اضافه شدن این چهره به نیمکت تیم ملی هنوز موانعی وجود دارد که در صورت برطرف شدن آنها، قطبی رسماً به نیمکت تیم ملی اضافه خواهد شد.
با این حال شنیده‌های خبرنگار «ایران ورزشی» حکایت از آن دارد که چند موضوع مانند تحت قرارداد بودن قطبی با تیم کانادایی و احتمالاً حکایت پروازی بودن این مربی از یک سو و از سوی دیگرمشخص نبودن پوزیشن و سمت وی در بین دستیاران پرشمار قلعه‌نویی باعث شده است تا احتمال اضافه شدن قطبی به اردوی تیم ملی در هاله‌ای از ابهام و در کمرنگ‌ترین حالت ممکن در این مقطع زمانی قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی