عاشوری: باید دید سرمربی کاریزمای مدیریت در شرایط سخت را دارد؟

نباید برای تمدید قرارداد با اوسمار عجله کرد

مصاحبه

محسن عاشوری هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه مربیگری در پرسپولیس و لیگ یک ایران را هم در کارنامه فوتبالی‌اش دارد، در رابطه با مسائل اخیری که پیرامون پرسپولیس خصوصاً بحث تمدید قرارداد با اوسمار در محافل ورزشی به وجود آمده، به ایران ورزشی گفت: به نظرم این اصلاً قیاس درستی نیست که چون مربی برزیلی یکسال و نیم در کنار یحیی کار کرده، او را گزینه اصلی برای سرمربیگری فصل بعد انتخاب و در واقع برای تمدید قرارداد با او عجله کنیم. اوسمار هنوز جوان است و برای تمدید با او باید دید او کاریزمای مدیریت در شرایط سخت و سایر موارد مهم برای اداره تیم را در اختیار دارد و می‌تواند به تیم کمک کند یا نه.
بازیکن اسبق پرسپولیس با انتقاد از سرمربی برزیلی و تعویض‌هایش مقابل حریف اراکی افزود: به نظرم زمانی که پرسپولیس برتری‌اش را از دست داد، تیم پرسپولیس و بازیکنانش تمرکز لازم را نداشتند و به نوعی سرمربی تیم هم در تعویض‌هایش عجله و فکر کرد بعد از پیش افتادن در نتیجه، بازی تمام شده است. این قضیه و اشتباه‌ها در وقت اضافه هم ادامه پیدا کرد و در مقابل تعویض‌های نه‌چندان خوب اوسمار، سرمربی تیم اراکی مهاجم سرزن و فیزیکی را به زمین فراخواند تا از او نهایت استفاده را ببرد. شروین بزرگ را از زمان حضورش در تیم مس کرمان به خوبی می‌شناسم؛ بازیکنی که خیلی خوب از قدرت فیزیکی و سرزنی‌اش استفاده می‌کند. در واقع سرمربی پرسپولیس با تعویض‌هایش به نوعی به تیمش القا کرد که بازی و کار تیم میزبان را یکسره کرده، ضمن اینکه بازیکنان هم آن سختگیری لازم را نداشتند و به راحتی به بازیکنی مانند لیموچی اجازه عرض اندام دادند؛ بازیکنی که من او را از زمان حضورش در تیم قشقایی به خوبی می‌شناسم که در همان مقطع هم خیلی خوب بازی می‌کرد؛ بازیکنی که در خیبر بود، خیلی تلاش کردم تا او را به تیمم بیاورم اما این امر میسر نشد.
عاشوری در رابطه با برنامه بازی‌های باقیمانده و سخت‌تر پرسپولیس نسبت به استقلال برای رقابت در امر قهرمانی نیز افزود: من اعتقادی به برنامه سخت‌تر ندارم چون بازی با همه تیم‌ها در پایان فصل سخت است و بازی آسانی در پایان فصل وجود ندارد.
به همین دلیل بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس باید همه تلاششان را انجام دهند و نباید بعد از حذف در جام حذفی دست‌هایشان را برای قهرمانی در لیگ هم بالا ببرند که در آن صورت در مهم‌ترین جام باقیمانده هم موفق نخواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی