سرنوشت در برنابئو رقم می‌خورد

همیشه راهی برای مادرید هست

گزارش

سید علی بلند نظر؛ خبرنگار

رئال مادرید همیشه راهی برای زنده ماندن در لیگ قهرمانان پیدا می‌کند. سفیدها بارها در رقابت‌های اروپایی نسبت به حریف یک سر و گردن پایین‌تر بوده‌اند اما به ندرت پیش آمده که نتوانند موقعیتی جادویی خلق کنند یا از اشتباهات حریف به بهترین شکل بهره نبرند و خود را خلاص نکنند؛ در تساوی 2 بر 2 سه‌شنبه شب مقابل بایرن مونیخ کمی از هر دو را به نمایش گذاشتند. وینیسیوس جونیور کاملاً بر خلاف جریان بازی با عبور از مأمور مستقیم مهار خود، کیم مین جائه و روی پاس بی‌نظیر تونی کروس گل اول بازی را زد. بایرن با شایستگی دو بار به وسیله لروی سانه و هری کین به گل رسید اما مادرید دوباره خودش را از زندان نجات داد با کلیدی که مدافع کره‌ای دوباره در اختیارش گذاشت.
 
وینیسیوس استثنایی
در مادرید همه به خصوص آنها که گرایش انگلیسی دارند درباره جود بلینگام صحبت می‌کنند و البته این بازیکن 20 ساله فصل فوق‌العاده خوبی را پشت سر می‌گذارد اما در بازی‌های بزرگ اروپایی چهره شاخص تیم وینیسیوس جونیور است. بال برزیلی و پرتحرک رئال دو گل دو تیمش را در این بازی زد و آشکارترین تهدید روی دروازه میزبان بود. گل اول را با سرعت غیرقابل رقابتش زد که خط دفاع بایرن را محو کرد و گل دوم را از روی نقطه پنالتی و در میان همهمه 70 هزار باواریایی که آرزوی ناکامی‌اش را داشتند، به ثمر رساند. او حالا در سه نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده و چه کسی می‌گوید در بازی برگشت از عهده این کار بر نمی‌آید؟

 وینی حالا در سه نیمه نهایی متوالی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده و چه کسی می‌گوید در بازی برگشت از عهده این کار بر نمی‌آید؟


 
بلینگام نه مثل همیشه
بلینگام نمی‌تواند هر بازی قهرمان تیم باشد و این مسابقه یکی از معدود بازی‌های این فصل بود که کار خاصی از او بر نیامد. این انگلیسی 60 بار توپ را لمس کرد اما خیلی از آنها بی‌تأثیر بود. سایر آمارش اما بد نیست، 90 درصد پاس‌هایش به مقصد رسید و در صد درصد تکل‌ها برنده بود اما مادرید در این بازی به یک نمایش خارق‌العاده نیاز داشت و بلینگام آن نبود که رئال می‌خواست. بلینگام چند بار در این فصل به خوبی مهار شده و می‌توانید چینش توماس توخل را نیز برای بی‌اثرکردن او به این فهرست اضافه کنید. او 15 دقیقه به پایان تعویض شد وقتی تیمش به دنبال رسیدن به گل تساوی بود. این ضربه بزرگی است برای بازیکنی که در 36 بازی این فصل 21 گل زده و 10 پاس گل داده است. کارلو آنچلوتی در توضیح این تصمیم گفت او بعد از دقیقه 60 بشدت افت کرده بود و مجبور شده تعویضش کند. شاید مقابل کادیس استراحت کند تا برای بازی برگشت آمادگی‌اش را به دست آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی