خداحافظی باشکوه در انتظار توخل

امیدهای اروپایی بایرن

فصل بایرن مونیخ زیر سایه تیم فوق‌العاده ژابی آلونسو قرار گرفته و تمام امیدشان به لیگ قهرمانان است. بازی چهارشنبه آینده در سانتیاگو برنابئو عیار تیم توماس توخل را نشان می‌دهد، آنها یا با موفقیت در اسپانیا به سوی قهرمانی قاره پیش می‌روند یا بعد از ۱۱ سال باشکوه که علاوه بر قهرمانی‌های متوالی در بوندس لیگا در رقابت‌های دیگر هم سربلند بودند، دست خالی فصل را به پایان می‌رسانند.
 
شاهکار ناگلسمان
 یولیان ناگلسمان شاید احساس می‌کرد می‌توانست در بازی سه‌شنبه روی نیمکت بایرن باشد اما از آنچه در آلیانتس آره نا تماشا کرد، لذت برد. سه تا از بهترین بازیکنان زمین آلمانی بودند، لروی سانه، جمال موسیالا و تونی کروس و همه در تیم ناگلسمان در یورو ۲۰۲۴ خواهند بود، اگر مشکلی پیش نیاید. نخستین گل سانه بعد از هفت ماه خبر خوبی برای مربی تیم ملی آلمان است که از بازی موسیالای دریبل زن که لوکاس واسکس را در نیمه دوم بیچاره کرده بود، مشعوف شد. اما بیش از همه برای کروس خوشحال بود که با پاس گل اول مادرید نشان داد همچنان یکی از بهترین پاسورهای فوتبال است. یورو شش هفته دیگر شروع می‌شود اما مذاکره با کروس و متقاعدکردنش برای برگشت از تصمیم بازنشستگی از تیم ملی می‌تواند شاهکار ناگلسمان باشد.
 
ستاره اتریشی
کنراد لایمر در فصل اول حضور در بایرن عالی نبوده و بعد از آن که از لایپزیگ جذب شد، به خاطر بازی‌های بی‌ثباتش مورد انتقادات زیادی قرار گرفته و نتوانسته بازیکن ثابت تیم توخل باشد اما در سه بازی آخر تیمش در لیگ قهرمانان درخشیده.
لئون گورتزکا به خاطر بازی خوبش مقابل آرسنال در یک چهارم نهایی با تحسین زیادی مواجه شد اما در واقع هافبک اتریشی بود که برای زوجش سکوی پرش را مهیا کرد. او خرابکاری مقابل دکلان رایس و بقیه را بر عهده گرفت و در این بازی هم در سراسر زمین به بایرن کمک کرد صاحب توپ شود. پاس گل به سانه پاداش بازی خوب بازیکنی بود که بعد از تعویض گورتزکا در بین دو نیمه، تأثیرگذاری‌اش بیشتر به چشم آمد.
 
معامله باخت-باخت
ناپولی با ازدست دادن کیم مین جائه ویران شد، آنها صخره‌ای را به قیمت ۵۰ میلیون یورو از دست دادند که عامل اصلی قهرمانی‌شان در لیگ ایتالیا بود. اما این بازیکن ۲۷ ساله یکی از بدترین بازی‌های قابل تصور یک مدافع در این سطح را به نمایش گذاشت تا بایرن احساس کند در معامله جذب بازیکن کره‌ای کلاه گشادی سرش رفته است. او روی گل اول مادرید افتضاح بود و در دقایق پایانی پنالتی‌ای به حریف اسپانیایی داد که اصلاً شایستگی‌اش را نداشت. نبودن ماتیس دلیخت ضربه بزرگی به بایرن زد که شب درخشانی داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی