ستاره‌های فوتسال در منگنه

جام ملت‌ها بدون لژیونرها؟

مجتبی مرشدی
روزنامه نگار
تیم ملی فوتسال ایران باید در فروردین سال آینده در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا به میدان برود. جام ملت‌های فوتسال آسیا قرار بود اوایل سال 2024 یعنی در دی ماه 1402 برگزار شود. انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا 2023 اما همه چیز را خراب کرد و این تورنمنت به دی ماه 1402 در قطر منتقل شد تا فروردین 1403 به‌عنوان زمان جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 برگزیده شود.
با این وجود در فاصله قریب به یک ماه مانده تا این رقابت‌ها حضور لژیونرهای فوتسال در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2024 همچنان مسأله‌ای حل نشده در فوتسال ایران باقی مانده و ممکن است تیم ملی ایران نتواند از تمام قدرت خود در مهم‌ترین رقابت ملی فوتسال قاره کهن بهره ببرد.
با توجه به اینکه رقابت تیم‌های ملی آسیا در فیفادی برگزار نمی‌شود و لیگ‌های اروپایی در آن برهه زمانی همچنان در جریان خواهند بود، چهار بازیکن تیم ملی ایران در اسپانیا نیاز به دریافت مجوز از باشگاه‌های خود دارند. سعید احمدعباسی در تیم وینیا آلبالی والدپنیاس عضویت دارد و حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور در قهرمان فصل 23-2022 اروپا یعنی تیم مایورکا پالما بازی می‌کنند که در طول رقابت‌های آسیایی باید در لیگ برتر اسپانیا یا لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنند.
چهار تیم پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2024، مجوز حضور در مرحله انتخابی جام جهانی 2024 ازبکستان را به دست می‌آورند که این موضوع، اهمیت جام ملت‌های آسیا را برای فوتسال ایران دوچندان کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی