دبیر کارگروه داور ویدیویی اعلام کرد

قابلیت برگزاری بازی‌ها با VAR را داریم

محسن ذاکری
روزنامه نگار


محسن حکیم دبیر کارگروه VAR در حاشیه بازدید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از اتاق کمک داور ویدیویی ویژه، اظهار داشت: دستگاه‌ها وارد ایران شده، فعلاً 2 دستگاه است و بقیه هم وارد می‌شوند. این دستگاه‌ها را برای آموزش داوران مستقر کردیم تا همه داوران لایسنس بگیرند. بعضی از داوران ما در کشورهای مختلف لایسنس گرفتند. تست می‌گیریم که ببینیم شرایط برای بازی‌های داخلی چگونه است. دبیر کارگروه VAR درمورد اینکه آیا استفاده از این سیستم به بازی دربی می‌رسد، گفت: نمی‌دانم. دستگاه از فردا آماده است. یعنی هر بازی به ما بگویند انجام می‌دهیم ولی اینکه به دربی برسد یا نه را در جریان نیستم. مشکل دوربین نداریم. حداقل استاندارد فیفا 4 دوربین است اما ما 8 دوربین داریم. از دوربین‌های صداوسیما هم می‌توانیم استفاده کنیم. از فردا برای هر بازی که به ما بگویند، قابلیت برگزاری با VAR هست، البته منوط به تأییدیه فیفا. چارتی وجود دارد و دقیقاً باید مرحله به مرحله با فیفا برای اجرای هر بازی هماهنگ باشیم.
حکیم تصریح کرد: برای ما RO با کمبودهایی که داریم ارسال می‌کند. مثلا اگر داور در اتاق کم داشته باشیم معرفی می‌کنند، به اینجا می‌آیند و بازی‌ها را برگزار می‌کنیم.
دبیر کارگروه VAR در پاسخ به این سؤال که چند داور دارای مدرک VAR است، گفت: اطلاعاتم در مورد مدرک داوران کامل نیست. برای گرفتن مدرک مشکل خاصی نیست. نماینده فیفا می‌آید. باید برش‌هایی از فیلم‌هایی که داوری می‌کنند چه درون زمین و چه درون اتفاق را برای فیفا ارسال کنیم. پروسه گرفتن مدرک VAR زمانبر است و به تعداد داوران بستگی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی