صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آلومینیوم اراک یک – پرسپولیس صفر

گل 45 متری تقدیم به بیرو و اوسمار!

پنجشنبه 26/11/1402، هفته شانزدهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، ساعت: 17:15، تماشاگر: 15 هزار نفر
آلومینیوم اراک یک
گل: امیر نوری (75)
پرسپولیس صفر
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: سعید قاسمی، هادی طوسی
اخطار: شهاب زاهدی و حسین کنعانی (پرسپولیس)
آلومینیوم اراک: احمد گوهری، سیدمهران موسوی، بهروز نوروزی‌فرد (۵۸- امیر نوری) ، میلاد بدرقه، احسان قهاری، یونس اکبرپور، عارف حاجی‌عیدی، علیرضا نقی‌زاده (۸۳- شروین بزرگ)، محمدمهدی لطفی، مهدی لیموچی (90+3 ابوالفضل قنبری)، رضا جبیره
سرمربی: مجتبی حسینی
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی (۷۶- وحید امیری)، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی، شهاب زاهدی (۷۶- نبیل باهویی)
سرمربی: اوسمار لوس ویرا
در نخستین تجربه سرمربیگری ویرا در پرسپولیس او تیمش را با سیستم 1-3-2-4 به میدان فرستاد. او که بازیکنان جدیدی را به امید باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و صدور مجوز به اراک برده بود، در نهایت بدون آنها و بدون کاپیتان محرومش ترکیبی شبیه به نیم فصل اول چید.
دقیقه 1 بازی نزدیک بود با اشتباه گولسیانی و نعمتی دروازه پرسپولیس باز شود اما بیرانوند مقابل ضربه بازیکن میزبان ایستادگی کرد. با وجود شروع خوب بازی از سوی دو تیم اما بازی افت کرد و با وجود شرایط بهتر پرسپولیس و برتری نسبی این تیم موقعیت قطعی گل پیدا نکرد.
با شروع نیمه دوم ریتم تهاجمی پرسپولیس بالا رفت و این تیم بالا آمد تا میزبان تحت فشار قرار بگیرد.
دقیقه ۵۱ حرکت خوب پرسپولیس موقعیتی تک به تک برای زاهدی به وجود آورد که احمد گوهری به زیبایی توپ را مهار کرد. دقیقه ۶۵ هم فرصت دیگری برای پرسپولیس با سانتر صادقی ایجاد شد که حاجی‌عیدی توپ را با ضربه سر به کرنر فرستاد‌ .دو دقیقه بعد و در پی ادامه حملات پرسپولیس در دو صحنه متوالی پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند که داور مسابقه رأی به پنالتی نداد.
در اوج حملات پرسپولیس روی دروازه میزبان و در شرایطی که تیم اوسمار تیم برتر زمین بود، این تیم با اشتباه بزرگ بیرانوند و تیزهوشی کاپیتان ایرالکو شوکه شد. دقیقه 75 بازی مسعود ریگی در وسط زمین توپ را از دست داد و امیر نوری وقتی دید بیرانوند از دروازه خارج شده از راه دور دروازه پرسپولیس را هدف گرفت و گل زد.
بعد از این گل با حضور امیری و باهویی، اوسمار قصد تقویت خط حمله تیمش را داشت اما با وجود سه، چهار موقعیت خوب، پرسپولیس موفق به گلزنی نشد.
دقیقه ۷۹ شوت سعید صادقی از پشت محوطه جریمه به بیرون رفت.دقیقه ۸۳ فرصت سروش رفیعی در محوطه جریمه با شوت عجیب او به آسمان رفت. دقیقه ۸۸ نبیل باهویی خط دفاع آلومینیوم را به هم ریخت اما در یکقدمی دروازه توپ را به بیرون زد‌‌‌ .دقیقه ۴+۹۰ هم فرصتی عالی برای پرسپولیس به وجود آمد که صادقی نتوانست بعد از کنترل توپ دروازه حریف را باز کند. پرسپولیس با پیروزی در این بازی می‌توانست موقتاً به صدر جدول برود اما با این شکست تلخ شروع ضعیفی در نیم فصل دوم داشت و اوسمار و درویش بیشتر از قبل تحت فشار قرار گرفتند تا اوضاع برای این تیم بسیار پیچیده و دشوار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی