صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اولین باخت مرد برزیلی با بدشانسی و اتفاقات خاص

اوسمار فرار کرد درویش سیبل شد

محمد قراگزلو
روزنامه‌نگار

بسیاری از هواداران پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی تیم محبوب‌شان به مدیریت باشگاه انتقاد کردند و به هیچ وجه این انتخاب را برنتابیدند اما کم‌کم سر و صداها پایین آمد تا همه منتظر اولین گام این مربی در نقش نفر اول سرخ‌ها باشند.
اوسمار به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی با شناختی که طی یک سال و نیم گذشته از تیم خود و فوتبال ایران به دست آورد این شغل فوق‌العاده سخت و طاقت فرسا اما جذاب و استثنایی را قبول کرد تا با کنار آمدن با چالش‌ها تیم یحیی را در همان مسیر موفقیت نگه دارد اما با شکست در نخستین گام کار برایش سخت شد.
با توجه به نتایج ضعیف بازی‌های دوستانه و پیش‌زمینه ذهنی که هواداران پرسپولیس نسبت به توانمندی اوسمار داشتند برای برخی از آنها یک بازی سخت و حتی شکست در ورزشگاهی که فقط یک بار در آن آلومینیوم را شکست داده بودند، غیر طبیعی نبود اما این باخت در گام نخست اوضاع را برای اوسمار پیچیده کرد.
البته شکست نخست ویرا در حالی رقم خورد که او از چند جهت با بدشانسی مواجه شد و همه چیز علیه تکنسین برزیلی بود.
اول اینکه با وجود تلاش‌های باشگاه پرسپولیس و پرداخت جریمه مالیات رادوشوویچ در فاصله یک روز مانده به بازی در اراک پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز نشد و او نتوانست از بازیکنان جدید سود ببرد، دوم اینکه تیم او در نیمه دوم نمایش بهتری ارائه کرد و در شرایطی که تصور می‌شد به گل خواهد رسید برخلاف جریان بازی گل خورد، سوم اینکه با اشتباه فردی یکی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان تیمش گل خورد و انتظار ارتکاب چنین اشتباهی از بیرانوند نمی‌رفت و چهارم اینکه با یک گل استثنایی و سوپرگل شکست خورد.
با در نظر گرفتن این چهار نکته می‌توان گفت شکست نخست اوسمار در شرایطی رقم خورده که حق او و تیمش در این میدان باخت نبود اما آنچه از این مسابقه بر جای خواهد ماند نتیجه بازی است و حالا با این باخت هم اوسمار و هم تیمش تحت فشار هستند هم اینکه با پیروزی استقلال و سپاهان در بازی‌های خود و بیشتر شدن فاصله اوضاع برای او دشوار خواهد شد و سرمربی پرسپولیس حداقل تا بازی بعدی شرایط بسیار سختی را تجربه خواهد کرد.
اما در اتفاقی جالب توجه بعد از باخت پرسپولیس بیشتر حملات به سمت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نشانه رفت که در یک ماه اخیر و در فرصتی که داشت نتوانست به موقع مسأله پنجره نقل و انتقالاتی را حل کند چرا که به زعم هواداران شاید اگر بازیکنانی مثل آل‌کثیر، عبدالکریم و حتی اورونوف فرصت بازی در اراک را پیدا می‌کردند پرسپولیس بازنده نمی‌شد.
در واقع مدل و اتفاقات بازی و آنچه در باشگاه پیرامون ماجرای پنجره نقل و انتقالاتی رخ داد باعث شد تا به شکل ناباورانه‌ای فشار از روی اوسمار برداشته شود و حداقل اینکه او سیبل نباشد. با این وجود همیشه در روی یک پاشنه نخواهد چرخید و چنانچه در بازی چهارشنبه با بازیکنان جدید هم نتیجه نگیرد آن وقت درویش و اوسمار دوباره به صورت توأمان مورد انتقاد قرار خواهند گرفت.


فشار روی من با بازی
خوب و بردن کم می‌شود
اوسمار: باید به خودمان بیاییم

اوسمار ویرا پس از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک گفت: نیمه اول تقریباً بازی یکسانی بود، ولی تیم آلومینیوم توانست فضاهایی پیدا کند. ما هم شانس‌هایی داشتیم که می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم، ولی متأسفانه نشد. بین نیمه با صحبت‌هایی که داشتیم در نیمه دوم بازی را در دست گرفتیم و توانستیم موقعیت‌هایی خلق کنیم، ولی متأسفانه گل نشد و حریف از فرصت‌ها استفاده کرد و به ما گل زد. ما باید در بازی‌های آینده بیشتر تلاش کنیم و بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و گل بزنیم. سرمربی پرسپولیس در واکنش به سؤالی درباره دلایل انتخابش به‌عنوان سرمربی این تیم گفت من به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم؛ باشگاه هیأت مدیره و مدیر و بازیکنانی حرفه‌ای دارد که کار می‌کنند. رابطه خوب من با بازیکنان هیچ ربطی به اینکه من به‌عنوان سرمربی انتخاب شدم، ندارد. انتخابم به خاطر این بود که من یک سال و نیم کنار تیم بودم و قرار است همان کار را ادامه دهیم. به نظرم این سؤال را باید از مدیرعامل و هیأت مدیره بپرسید. او درباره اینکه با این باخت فشار هواداران بیشتر خواهد شد، گفت: همیشه در تیم‌های بزرگ دنیا برای کار فشار وجود دارد و پرسپولیس هم یکی از این تیم‌هاست. تنها چیزی که می‌تواند این فشار را برطرف کند بازی خوب و بردن است. می‌خواهم به هواداران قول بدهم که بچه‌ها صد درصد خودشان را در زمین گذاشتند و هیچ‌وقت در تمرین و بازی کم نمی‌گذارند. تنها چیزی که باید به آن فکر کنیم این است که به خودمان بیاییم و به بازی بعد فکر کنیم. متأسفانه ما در بازی بعد تماشاگر نداریم و اگر بودند می‌توانستند خیلی به ما کمک کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی