هافبک دفاعی یا تهاجمی، مهاجم برزیلی یا فوروارد باکیفیت‌تر

اختلاف باشگاه با اوسمار در نقل و انتقالات

محمد قراگزلو
روزنامه‌نگار

شروع حرکت پرسپولیس در نقل و انتقلات زمستانی جالب بود و با اینکه تیم سرمربی نداشت اما بلافاصله و با سرعت قابل توجهی هم عیسی آل‌کثیر به این تیم برگشت، هم عبدالکریم حسن آمد تا مشکلات دفاع چپ کم شود. با این حال روند نقل و انتقالات با همان سرعتی که شروع شد پیش نرفت و حالا مدت‌هاست از بازیکن جدید در این تیم خبری نیست.
در این راه غیر از سنگ‌اندازی و دندان‌گردی برخی باشگاه‌هایی که بازیکنان تحت قراردادشان را با قیمت‌های نجومی آزاد می‌کنند یا مسائلی از این دست، آنچه باعث کند شدن این روند شده اختلاف باشگاه و اوسمار ویرا سرمربی تیم در موضوع انتخاب بازیکن است.
پرسپولیس بیشتر از 5 هفته درگیر انتقال محمد خدابنده‌لو بوده و هنوز نتوانسته این انتقال را نهایی کند که حالا اوسمار روی جذب هافبک دفاعی تأکید دارد. پرسپولیس به جای میلاد سرلک سرباز یک هافبک میانی می‌خواهد و با اینکه در باشگاه همه تأکید دارند که باید یک بازیکن رونده، بازیساز، تکنیکی و تهاجمی جذب شود اوسمار می‌گوید هافبک دفاعی می‌خواهم!
با همین درخواست سرمربی برزیلی حالا جهت مذاکرات پرسپولیس به سمت گزینه‌های تدافعی رفته و اینجا اختلاف بین باشگاه و سرمربی بروز پیدا کرده که در نهایت شاید به ضرر تیم تمام شود چرا که پرسپولیس در پست 10 تنها سروش رفیعی را دارد و یاسین سلمانی و محمد عمری که می‌توانستند هافبک تهاجمی و مهاجم سایه باشند را از دست داده با وجود اسدبیگی، ریگی و هنانوف به عنوان هافبک دفاعی همچنان دنبال بازیکن جدیدی در این پست است.
در باشگاه پرسپولیس روی جذب محمد خدابنده‌لو تأکید زیادی وجود داشت اما گزینه‌هایی مثل محمدرضا اسلامی هم مطرح شد اما فعلاً با تأکید اوسمار روی جذب هافبک دفاعی از گزینه‌هایی مثل علیزاده و شکوراف صحبت می‌شود.
از سوی دیگر حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود ثابت کرد باشگاه با اوسمار درباره انتخاب مهاجم خارجی هم اختلاف دارد و بعید نیست جلسه او با اوسمار در حاشیه تمرین سه‌شنبه در همین راستا باشد.
بادامکی در آن مصاحبه گفت باشگاه پرسپولیس قادر است مهاجمان بهتری نسبت به ویلن موتا که قرار است از لیگ تایلند بیاید، جذب کند اما اوسمار روی جذب این مهاجم تأکید دارد. ظاهراً همین مسأله باعث شده این انتقال با وجود اوکی مهاجم برزیلی هنوز نهایی نشود و انتقال او قطعی نشود.
از طرفی باشگاه هم در این زمینه سابقه خوبی ندارد که نمونه‌اش همین حالا وبال گردن لیست خارجی و بزرگسال تیم است؛ از استاد نبیل باهویی حرف می‌زنیم!

جستجو
آرشیو تاریخی