صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

صعود تاریخی دختران ایران به فینال دوبل فجر
دیروز اتفاقی تاریخی رخ داد و تیم دوبل بدمینتون دختران ایران با شکست تیم قدرتمند مکزیک فینالیست شد. در ادامه رقابت‌های سی و دومین دوره جام فجر دیروز تیم دوبل ایران در نیمه‌نهایی به میدان رفت. پریا اسکندری و رومینا تاجیک که با شکست تیم قدرتمند هند مدال برنزشان را قطعی کرده بودند، دیروز هم حریف دو نفره مکزیکی خود یعنی هارامارا گیتان و سابرینا سولیس را با نتیجه 2 - یک (۲۱ - ۱۱، ۱۱ - ۲۱ و ۲۱ - ۱۵) بردند و فینالیست فجر شدند. مدال نقره این دو دختر بدمینتون‌باز ایرانی قطعی است و این دو امروز برای مدال طلا تلاش می‌کنند. رنکینگ حریف ایران در نیمه نهایی ۶۴ بود.
 

تکرار نایب رئیسی منطقه آسیای مرکزی برای داورزنی
محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال ایران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی باز هم نایب رئیس منطقه آسیای مرکزی (کاوا) شد. اجلاس سالیانه و انتخاباتی زون آسیای مرکزی به منظور بررسی عملکرد 2023 و تنظیم و تصویب برنامه‌های 2024 با حضور همه اعضا روزهای 12 و 13 بهمن برگزار شد. وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال و محمدرضا داورزنی عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی هم در این نشست به میزبانی بانکوک، شرکت کردند. یکی از موضوعات این نشست، انتخاب رئیس و نایب رئیس منطقه آسیای مرکزی بود که بر این اساس محمدرضا داورزنی با 12 رأی قاطعانه، مجدداً به عنوان نایب رئیس کاوا انتخاب شد و محمد لطیف نیز همچنان به عنوان رئیس منطقه آسیای مرکزی فعالیت خواهد کرد. یرمک قزاقستانی رقیب داورزنی در این پست بود که تنها یک رأی آورد و اعضای کمیته‌های مختلف در روزهای آینده معرفی می‌شوند.


لبخند المپیک
به ووشو
رئیس کمیته ملی المپیک از احتمال المپیکی شدن ووشو بعد از برگزاری المپیک 2026 جوانان خبر داد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که حضور ووشو در مسابقات بین‌المللی و شناخته شدنش در عرصه‌ جهانی نقش پررنگی در المپیکی شدن این رشته دارد. طبق اعلام توماس باخ، ووشو در المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار به عنوان یک رشته رزمی و مدال‌آور گنجانده شده است، در حالی که ووشو در المپیک جوانان ۲۰۱۴ نانجینگ، تنها به عنوان یک برنامه فرهنگی و آموزشی حضور داشت. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: «خوشحالیم که ووشو را در برنامه رسمی المپیک جوانان ۲۰۲۶ داکار قرار می‌دهیم. ارزش و اشتیاق زیادی در سنگال، کشور میزبان بازی‌های المپیک جوانان برای این رشته ورزشی وجود دارد. ووشو بعد از اولین حضور خود در المپیک داکار، مبنای محکمی برای ارزیابی خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و سطح به رسمیت شناختن و مشارکت بین‌المللی و عملکرد کلی مسابقات را مشاهده کنیم. پس از این تحلیل، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که در مورد حضور ووشو در برنامه المپیک آینده تصمیم‌گیری کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی