صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سیزده - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

‌الهام حسینی: با 4 هفته تمرین به آمادگی 90 درصدی رسیدم

بعد از هانگژو با کورتون سرپا بودم

مسیر برای المپیکی شدن سخت است ولی امیدواریم

رضا عباسپور
روزنامه نگار

سیده‌الهام حسینی کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان، به عنوان تاثیرگذارترین چهره ما در وزنه‌برداری بانوان چند روز پیش از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مورد تجلیل و تقدیر ویژه قرار گرفت. دختر توانمند و شایسته لرستانی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران که اگرچه بعد از هت‌تریک طلایی که در رقابت‌های آسیایی بحرین داشت، به خاطر آسیب دیدگی و مصدومیت جدی و پی در پی که از ناحیه کمر و زانو داشت، مجبور بود کنار تمریناتش دردهای خود را نیز مداوا کند اما او حالا بعد از سپری کردن دوره نقاهتش و ریکاوری، با 4 هفته تمرین پرفشار و ایده‌آل برای درخشش در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا زیر نظر فنی کوروش باقری سرمربی بانوان، مهیای رفتن روی تخته است. حسینی معتقد است علاوه بر اینکه تلاش می‌کند در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا برای کسب موفقیت تلاش کند، بدنبال ثبت رکورد مجموع خوبی برای المپیکی شدن هم در آسیایی تاشکند و هم در رقابت‌های جام جهانی تایلند است. البته قطعاً مسیر او برای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس سخت و دشوار است، ولی او به مصائب این مسیر واقف است و آگاه. به همین بهانه و قبل از اعزام کاپیتان وزنه‌برداری بانوان کشورمان به رقابت‌های قهرمانی آسیا با او همکلام شدیم تا بیشتر از شرایط آمادگی‌اش پیش از دست به وزنه شدن در تاشکند ازبکستان مطلع شویم.

بعد از بازی‌های آسیایی خیلی درد کشیدم
دختر طلایی و تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی بحرین با بیان این مطلب که بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو به خاطر درد و آسیب دیدگی‌های کهنه‌ای که در زانو و کمر داشت مجبور بود دردهایش را مداوا کند تا بتواند با آمادگی روی تخته برگشته و برای افتخارآفرینی تلاش کند: «خودتان در هانگژو شاهد بودید که من با مصدومیت و آسیب‌دیدگی‌هایی که داشتم به خاطر اینکه فرصت کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک نسوزد، مجبور بودم در فاصله نزدیک بین مسابقات جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو روی تخته رفته و برای برنامه‌‌ای که در دستور کار داریم در مسیر المپیک دست به وزنه شوم اما واقعاً در هانگژو روی تخته اصلاً شرایط خوبی نداشتم و مجبور شدم کارم را نیمه‌تمام رها کنم. بعد از اینکه از هانگژو به ایران برگشتیم با هماهنگی فدراسیون کنار تمریناتم حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی را هم در دستور کار داشتم، ولی همزمان وقتی دست به وزنه می‌شدم درد کمر و زانو خیلی اذیتم می‌کرد. طوری که این دردها اجازه افزایش رکورد را به من نمی‌داد. به همین دلیل تمرین داشتم ولی تمریناتم با درد زیاد همراه بود.»
 
اردو که شروع شد رفتم
تحت نظر دکتر قره‌‌داغی
سیده الهام حسینی کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان ادامه می‌دهد: «وقتی که به اردو دعوت شدم، همزمان با تمریناتی که کادرفنی برایم طراحی کرده بود، شرایطم را توضیح دادم و با هماهنگی سرمربی و مسئولین کمیته پزشکی فدراسیون با دکتر قره‌داغی هماهنگ شدیم و تحت نظر او درمان دردهایم را خیلی جدی شروع کردم. پزشک معالجم هم با تزریق کورتون در کمرم کار معالجه و درمانم را استارت زد. همزمان برنامه فیزیوتراپی را هم دنبال می‌کردم اما طبق نظر آقای دکتر قره‌داغی چون کورتون در کمرم تزریق شده بود، باید استراحت می‌کردم تا این تزریق جواب بدهد. به همین دلیل با اجازه سرمربی تیم ملی استراحت کامل بودم تا بهبودی حاصل شود که خدا را شکر وضعیتم بعد از استراحت خوبی که داشتم بهبود پیدا کرد و دردم از بین رفت.»

برای وزنه زدن در آسیایی تاشکند
4 هفته تمرین کردم
ملی‌پوش دسته وزنی 81 کیلوگرم کشورمان در خصوص اینکه الان و در آستانه اعزام به رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا چه برنامه‌ای برای درخشش در مسابقات پیش رو، همینطور کسب مدال و رکورد مجموعی ایده‌آل که بتواند سهمیه المپیک را برای وزنه‌برداری بانوان کشورمان به ارمغان بیاورد تأکید می‌کند: «بخاطر زمان و فرصت اندکی که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان داشتم، فقط توانستم حدوداً 4 هفته تمرین فشرده داشته باشم که در این مدت تقریباً به 90 درصد آمادگی رسیدم و هنوز صد درصد شرایط رکوردی ایده‌آلی که می‌خواهم را ندارم چون کادرفنی صلاح دیدند که در رقابت‌های قهرمانی آسیا که گزینشی المپیک است باید شرکت کنم، در تاشکند روی تخته می‌روم تا در این مسابقه گزینشی هم دست به وزنه شوم. البته این را می‌دانم که برای کسب سهمیه ورودی به المپیک مسیر سخت و دشواری پیش رو دارم. ولی تمام تلاشم را به کار می‌بندم تا بتوانم به امید خدا بهترین نتیجه را برای وزنه‌برداری کشورم کسب کنم. آسیایی تاشکند که بعید می‌دانم بتوانم در شرایط عالی وزنه بزنم چون عرض کردم که هنوز صددرصد آماده نیستم ولی قطعاً در جام جهانی تایلند هر چه در توان دارم می‌گذارم تا به امید خدا بتوانم با آمادگی کامل و ایده‌آل روی تخته رفته و برای کشورم افتخار کسب کنم. من الان از نظر بدنی و انگیزشی شرایط بسیار خوبی دارم و خدا را شکر آسیب دیدگی‌هایم نیز برطرف شده است. بنابراین تمام سعی‌ و تمرکزم این است که بتوانم از فرصت طلایی که دارم به نحو مطلوب استفاده کرده و نهایتاً در جام جهانی تایلند با ثبت یک رکورد مجموع عالی و ایده‌آل اتفاقی بزرگ و ارزشمند را برای کشورم رقم بزنم. امیدوارم مردم هم ما را دعا کنند تا بتوانیم برای ایران افتخارآفرین باشیم. حقیقتاً این را خوب می‌دانم که مسیرم برای المپیکی شدن و رسیدن به سهمیه سخت و دشوار است، فاصله رکوردی ما هم با رقبا، فاصله زیادی است، ولی من و بقیه بچه‌ها به توان و انگیزه‌ای که داریم امیدواریم و تلاش می‌کنیم با بهترین کیفیت در رقابت‌های باقیمانده وزنه بزنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی