خبر

 

رکورددار صعود به نیمه‌نهایی شدیم
این نهمین صعود ایران به دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بود. تا پیش از مسابقات امسال، ایران با هشت بار صعود به مرحله ما‌قبل فینال، رکورددار بود که روز گذشته کره جنوبی نیز موفق شد به این رکورد دست یابد تا ملی‌پوشان با یاران سون شریک شوند .اما پیروزی مقابل ژاپن باعث شد تا یک بار دیگر رکورد بیشترین حضور در بازی نیمه نهایی تاریخ جام ملت‌های آسیا به ایران برسد.
در هشت دوره قبلی، ایران توانست سه بار راهی بازی فینال شده و عنوان قهرمانی را کسب کند. در پنج مسابقه نیز ایران در بازی نیمه نهایی تن به شکست داد و از رسیدن به بازی پایانی بازماند.
 
ژاپنی‌ها مبهوت
 تیپ سردار
کاربران ژاپنی در جریان مسابقه تیم ملی مقابل ژاپن و بعد از آن در شبکه‌های اجتماعی مشغول ستایش از ‏سردار آزمون بودند. بخشی از این کاربران مدعی هستند آزمون بارها خط دفاعی تیم ‏ملی کشورشان را به هم ریخت و نشان داد دفاع ژاپن حتی با داشتن ستاره‌های بزرگی ‏مثل تومیاسوی آرسنالی ضعف دارد. ‏
اما بخش دیگری از کاربران ژاپنی مشغول ستایش از تیپ و چهره سردار هستند و او را ‏حتی با هنرپیشه‌های هالیوودی مقایسه می‌کنند. یکی از این کاربران نوشت: «آزمون ‏چقدر خوش‌تیپ است، فوتبالیستی به خوش‌تیپی او ندیده‌ام «‌.کاربر دیگری نوشت: ‏«آزمون خوش‌تیپ‌ترین بازیکن آسیا است. او را می‌شود با هنرپیشه‌های هالیوودی ‏مقایسه کرد.» یک کاربر دیگر مقایسه‌ای عجیب داشت و نوشت: «سردار آزمون من را یاد ‏هری مگوایر می‌اندازد، فقط از نظر چهره.» ‏

آمار را هم بردیم
تیم ملی فوتبال کشورمان در نیمه دوم نمایشی دیدنی به ثبت رساند و توانست با نمایشی برتر 2 گل به ثمر برساند و با بازگشتی باشکوه در لحظات پایانی به برتری دست یابد .آمار نیز کاملاً بیانگر برتری ایران مقابل ژاپن بود. ایران 17 شوت به سمت دروازه ژاپن زد که 4 شوت در چهارچوب بود. ژاپن 8 شوت زد که 2 شوت در چهارچوب بود. سامورایی‌ها 58 درصد مالکیت توپ داشتند و 42 درصد سهم ایران بود .ایران در این بازی نه کارت زردی گرفت و نه کارت قرمز. ژاپن در این بازی 2 کارت زرد گرفت.

اعتراض رسانه‌های ژاپنی به مدافع خطاکار
هوچی نیوز ژاپن بعد از شکست ژاپن از ایران در جام ملت‌های آسیا نوشت، کو ایتاکورا یک پنالتی تأسفبار را به ایران داد. چه نیازی به آن خطا در دقیقه پایانی بود؟ استحکام و پایداری دفاع تیم موریاسو کجاست؟ آنها در هر 5 بازی خود گل خوردند و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.
در آخرین لحظه تسلیم شدیم. وقت تلف شده نیمه دوم با نتیجه 1-1 دنبال می‌شد که تومیاسو و ایتاکورا تعلل کردند و در پی ناهماهنگی پنالتی رخ داد. مهاجم حریف از فرصت استفاده کرد و توپ را ربود اما ایتاکورا بی‌احتیاطی کرد و پنالتی داد. این یک تعلل غیرقابل انکار بود. نیازی به عجله نبود اما ایتاکورا که در این دیدار اشتباهات زیادی داشت، بازی بدش را تمام کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی