صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و چهار - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

چرا قایدی زود تعویض شد؟

فریبا: در آسیا هیچ تیمی از پیش برنده نیست

از بهتاش فریبا درباره تعویض مهدی قایدی در بازی با هنگ کنگ سؤال شده که او نظر خودش را چنین بیان کرده است: «اگر مهدی قایدی در زمین می‌ماند، بیشتر می‌توانست کمک کند. با توجه به اینکه تیم هنگ کنگ ۱-۰ عقب بود و از دور مقدماتی حذف می‌شد، در هر صورت قصد داشت جبران کند. در این شرایط ما باید به ضدحمله فکر می‌کردیم و ضدحمله را هم باید به وسیله بازیکن باهوش و سرعتی انجام بدهیم. قایدی نشان داده که یک بازیکن سرعتی است و در دو بازی هم ثابت کرد یک بازیکن باهوش است که در دو بازی، دو گل مشابه می‌زند. ما می‌توانستیم در ضدحملات روی سرعت قایدی حساب کنیم. در خصوص تعویض‌های دیگر هم با توجه به اینکه می‌دانستیم حریف حمله می‌کند، هافبک دفاعی اضافه کردیم میانه زمین را حفظ کنیم و ۱-۰ را نگه داریم. به هر صورت فوتبال همین است و تکلیفش روشن نیست.»
یکی از انتقادات نرمی که به امیر قلعه‌نویی می‌شود درباره تغییرات پی در پی در ترکیب تیم ملی است. فریبا درباره این موضوع نیز توضیحاتی دارد: «بخشی از این تغییرات اجباری بود و من فکر می‌کنم از این به بعد ترکیب‌مان باید ثابت شود و با حداکثر جابه‌جایی یک بازیکن پیش برویم. با توجه به زمان کمی که اردوها داشته، هر تیمی که ترکیب ثابتی داشته باشد می‌تواند کارهای تاکتیکی را بهتر انجام بدهد. اصولاً همه تیم‌های دنیا دنبال یک ترکیب ثابت خوب می‌گردند، مگر اینکه اجباری پیش بیاید. اگر ترکیب ثابت باشد، می‌تواند کمک کند. ضمن اینکه بازی‌های اول و دوم ما روی کاغذ ساده‌تر بوده و خواستیم که تمام بازیکنان‌مان در جریان مسابقه قرار گرفته باشند. ان‌شاءالله از این به بعد باید ترکیب ثابت بماند.»
آیا بازی با امارات برای ایران آسان خواهد بود؟ فریبا پاسخ این سؤال را داد: «امارات تیم آسانی نیست. در واقع هیچ مسابقه‌ای آسان نیست و همه بازی‌ها سختی‌های خودش را دارد اما من فکر می‌کنم بازی ایران و امارات بازی خوبی شود و ما بتوانیم بیش از دو گل به امارات بزنیم. در نهایت فکرمی‌کنم در پایان عنوان قهرمانی از آن ایران شود که تمام فوتبالی‌ها لذتش را ببرند ‌و بعد از سال‌ها که نتوانستیم قهرمان شویم، امسال تیم ملی دست پر به ایران برگردد.»
پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد که جز عربستان دیگر مدعیان در حد انتظار ظاهر نشدند: «ژاپن صلابت واقعی را ندارد و به جز شکست برابر عراق، دو گل هم از ویتنام خورد. بازی استرالیا هم در حد یک تیم قهرمان نبوده و به نظرم تنها عربستان در بین این تیم‌ها خوب بازی کرده است. در حال حاضر همه چیز به این بستگی دارد که در‌ مرحله حذفی به چه تیمی می‌خوریم. البته من باز هم تأکید می‌کنم شرایط ما از بازی آینده بهتر خواهد شد و می‌توانیم قهرمان شویم. نباید فقط به یک‌ بازی بد نگاه کنیم؛ ما چهار گل به فلسطین زدیم اما دیدید که فلسطین در بازی بعد چه عملکرد خوبی داشت. تیم‌ها طوری نیستند که از قبل تیمی بداند برنده می‌شود، اما اگر بتوانیم از بازی حذفی پیروز بیرون بیاییم، برای قهرمانی می‌رویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی