کلهر:شانس آوردیم به هنگ کنگ نباختیم

به قرعه کاری نداشته باشیم

محمود کلهر هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی بر مشکلات تیم مقابل هنگ‌کنگ تأکید دارد و در این رابطه در خصوص رویارویی با حریفان دیگر به این نکته می‌پردازد که برای رویارویی با حریفان دیگر نباید کاری به این مسأله داشته باشند که می‌خواهند با چه حریفی بازی کنند و همه حریفان را با قدرت از پیش رو بردارند و به فینال مسابقات با اقتداری که از تیم ملی انتظار می‌رود، برسند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
در رابطه با دیدار تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ به دلیل برد خفیفی که کسب کردیم و به لحاظ فنی مشکلات زیادی داشتیم انتقادات زیادی به تیم ملی ما شد!
حقیقت مسأله یه این موضوع یار می‌گردد که کشورهای دیگر خیلی پیشرفت کرده‌اند و این پیشرفت موجب شده تا ما دچار مشکل شویم که ما نمونه این مسأله را در بازی اردن مقابل کره و یا عراق مقابل ژاپن و حتی بازی تیم ملی کشورمان مقابل هنگ‌کنگ دیدیم. این تیم ما را با چالش مواجه ساخت و حضور بازیکنان چندملیتی  در ترکیب تیم هنگ‌کنگ هم دیگر مسأله‌ای بود که ما را با مشکل مواجه ساخت. جدا از این مسائل ما باید بدانیم که در مجموع با وجود اینکه با نتیجه چهار بر یک تیم فلسطین را شکست دادیم اما مقابل تیم ملی این کشور نمایش خوبی را ارائه ندادیم در حالی که بهترین نفرات در تیم ملی ما حضور دارند و این نکته کاملاً در تیم ما مشهود است به شکلی که ما در تیم‌مان و در تمامی پست‌ها واقعاً بازیکنان عالی داریم اما به هر حال شاید بعضی از مسائل دیگر هم در نمایش ضعیف تیم ما مقابل هنگ‌کنگ بی‌تأثیر نبود.
منظورتان چه مسائلی است؟
به نظرم ما مقابل هنگ‌کنگ به یکباره تغییرات زیادی داشتیم که نباید این گونه می‌شد و انجام نهایتاً دو تغییر می‌تواند در هر بازی نرمال باشد در غیر این صورت تیم به سوی ناهماهنگی پیش می‌رود چه بسا که این نکته کاملاً در خط دفاعی ما مشهود بود و در خط هافبک ما هم انتقال به خوبی از این نقطه به خط حمله انجام نمی‌شد.
در رابطه با بازی بد مقابل هنگ‌کنگ و یا مساوی تیم‌های قوی از این نکته صحبت می‌شود که تیم‌ها عمداً چنین نتایجی را می‌گیرند که به ژاپن مدعی اول قهرمانی جام نخورند با این وجود من معتقدم اگر می‌خواهیم به سوی قهرمانی پیش برویم باید با صلابت و قدرت کامل بازی کنیم و به مصاف هر تیمی که می‌رویم با همه توان بازی کنیم و آن را شکست دهیم از این رو ما باید آمادگی رویارویی با ژاپن و کره و یا هر تیم دیگری را داشته باشیم و فقط به این مسأله فکر کنیم که اشکالات فنی خودمان را برطرف کنیم.
حد فنی تیم ما و بهترین رتبه‌ای که در توان تیم ما است را کسب چه رده‌ای ارزیابی می‌کنید؟
بهترین نفرات و کادر فنی را در اختیار داریم از طرفی ما قبلاً هم با کادر فنی نظیر مهاجرانی و دهداری و مربیان وطنی دیگر بهترین نتایج را گرفته‌ایم به همین دلیل باز هم می‌توانیم به این مهم برسیم به شرط آنکه یکسری از ملاحظات فنی را در تیم لحاظ کنیم.
منظورتان به لحاظ تاکتیکی چه تغییراتی است؟
به نظر جدا از چیدمان ما در قلب خط دفاع هم با مشکلاتی مواجه هستیم که بیشتر ناشی از ناهماهنگی است در حالی که به صورت انفرادی ما بهترین نفرات را در این خط و سایر خطوط داریم چه بسا دیدیم که محمدی در دفاع چپ و رامین در دفاع راست بهترین نمایش را ارائه دادند با این وجود ما باید در کناره‌ها تجدید نظر کنیم چون اگر کانال‌های کناری‌مان را فعال کنیم واقعاً شرایط بهتر خواهد شد.
جدا از این صحبت‌ها قبول دارید مقابل هنگ‌کنگ شانس آوردیم که بازنده نشدیم؟
بله این یک حقیقت است که ما مقابل تیم هنگ‌کنگ شانس آوردیم که بازنده نشدیم و اگر خلاقیت قایدی نبود شاید در بازی برنده نبودیم.
برای بازی بعدی مقابل امارات چه توصیه‌های فنی را مد نظر دارید؟
به نظرم دو مهاجم اصلی ما یعنی آزمون و طارمی باید در کنار هم بازی کنند و سعید عزت‌اللهی هم فیکس باشد. در خط دفاعی هم ضعف‌ها را برطرف سازیم به همین دلیل ما می‌توانیم با این نفرات به فینال هم برسیم هر چند در دو بازی که برگزار کردیم با وجود دو پیروزی‌مان سرحال و خوب نبودیم.
آخرین سؤال ما از شما در خصوص پرسپولیس است؛ به نظرتان بعد از اینکه برانکو نیامد پرسپولیس باید با چه کسی قرارداد ببندد؟
متأسفانه ما با مشکلات مدیریتی در باشگاه مواجه هستیم و برای مربیگری هم ما مربیان خوبی مانند حسین عبدی را داریم که در تیم ملی نوجوانان عالی کار کرد و در تیم پرسپولیس هم سابقه مربیگری داشته، فردی که به عنوان مدرس هم فعالیت دارد از این رو باشگاه باید حواشی را جمع کند و شاید اگر آن بهایی که به مربی خارجی داده می‌شود به مربی ایرانی داده شود واقعاً شرایط تیم بهتر خواهد شد. در همین راستا امیدوارم مدیریت باشگاه مربی شایسته‌ای مانند عبدی را به کار بگیرد و همان اعتماد و قدرت بالایی که به مربی خارجی دارد را نسبت به مربیان ایرانی هم داشته باشد تا ما شاهد شکوفایی بیشتر مربیان ایرانی باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی