صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

سؤال ایران ورزشی از مانچینی در کنفرانس مطبوعاتی جنجالی

مانچو: تیم‌هایی که گفتید مدعی قهرمانی جام هستند

فرخ حسابی
روزنامه نگار

روبرتو مانچینی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی مقابل عمان با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو شد. یک برد سخت که در آخرین دقایق وقت‌های تلف‌شده و به لطف بازبینی چندین باره صحنه گل به دست آمد، باعث شد مانچینی و تیم ملی عربستان جام را با پیروزی آغاز کنند.
برای او که بابت خط زدن سه بازیکن بزرگ تیم عربستان پیش از شروع تورنمنت، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، کسب اولین برد بسیار مهم بود به ویژه که در بازی مقابل عمان هم ابتدا از حریف خود عقب افتادند و سپس موفق شدند با چاشنی خوش‌شانسی برد 2-1 را کسب کنند.
هنگام ورود مانچینی به کنفرانس مطبوعاتی تعدادی از خبرنگاران عربستانی برای او به عنوان مربی برنده دست زدند اما تعداد بیشتری از آنها چنین کاری را نکردند. روبرتو در عربستان مخالفان و طرفدارانی جدی دارد و این نکته را می‌توان از واکنش نمایندگان رسانه‌های این کشور نیز متوجه شد.
در واقع کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی نیز برای مانچینی چندان خوب پیش نرفت و او مدام با سؤال در مورد خط خوردن بازیکن معروف تیم مواجه شد و پاسخ داد که حاضر نیست از اصول خود کوتاه بیاید و بازیکنانی که از او برای بازی کردن در ترکیب اصلی تضمین می‌خواهند را به هیچ وجه نمی‌پذیرد. او از این گفت که بازیکنان باید برای تیم ملی کشورشان بجنگند نه اینکه برای آن شرط بگذارند.
بعد از بازی هم یکی از خبرنگاران عربستانی در مورد خط زدن بازیکنان حرف زد و البته سعی کرد که طوری حرف بزند که مسائل پیش آمده را سوءتفاهم جلوه بدهد و اینکه شاید حرف‌ها و تفکرات مانچینی به خوبی تعبیر نشده است.
مانچینی اما چنین سؤالی را ترجیح داد جواب ندهد و اینطور گفت: «در مورد این موضوع قبل از بازی هم از من سؤال کردید و من پاسخ لازم را دادم. من با کسی دشمنی ندارم و علیه هیچ کسی نیستم. اما بیشتر از این در این مورد حرف نمی‌زنم چون این موارد مربوط به گذشته است و ما باید به آینده فکر کنیم.»
از روبرتو در مورد تفاوت‌های فوتبال آسیا و اروپا پرسیدند که او گفت این دو فوتبال قابل مقایسه نیستند اما می‌توانم بگویم که عربستان در یکی دو سال اخیر بازیکنانی را آورده که منجر به پیشرفت سطح فوتبال این کشور و در مجموع سطح فوتبال قاره آسیا شده‌اند. وقتی به او گفتند که شما شش ماه است با تیم ملی عربستان کار می‌کنید و به نظرتان چقدر دیگر زمان برای هماهنگ کردن بازیکنان با افکارتان نیاز دارید، مانچینی باز هم پاسخ نسبتاً تندی داد: «من شش ماه نیست که کار می‌کنم و چهار ماه است که رسماً کارم را شروع کرده‌ام، مسلماً به زمان بیشتری نیاز دارم، دست‌کم یک سال.»
نماینده ایران ورزشی در قطر از روبرتو مانچینی در مورد بازی نکردن عبدالرحمن غریب هافبک النصر در ترکیب اصلی سؤال پرسید. بازیکنی که با ورودش به زمین تأثیری شگفت‌انگیز بر بازی عربستان داشت و با زدن یک گل و عملکرد خوب خود، نقش ویژه‌ای در برد عربستان داشت. از او همچنین سؤالاتی در مورد مدعیان جام با توجه به عملکرد تیم‌هایی مثل ایران، ژاپن و کره جنوبی در دور اول بازی‌ها پرسیدیم. مانچینی با هوشمندی سؤال دوم ما را اول جواب داد: «24 تیم در این جام حضور دارند که همگی برای کسب موفقیت می‌جنگند اما تیم‌هایی که خود شما نام بردید و یکی دو تیم دیگر هستند که مدعیان قهرمانی هستند هرچند باید منتظر ماند و دید که در بازی‌های آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. در مورد عبدالرحمن غریب هم  باید بگویم من 25 بازیکن را در تیم دارم که باید بر حسب نیاز به آنها بازی بدهم و قرار نیست همه آنها در ترکیب اصلی قرار بگیرند. دلیل خاصی وجود نداشت جز مسائل تاکتیکی و تشخیص کادر فنی. مهم این است که بازیکنی وارد زمین شود که تأثیرگذار باشد و عملکرد مثبتی در روند تیم داشته باشد که عبدالرحمن نیز چنین تأثیری را داشت و من از این بابت خوشحالم.»
مانچینی همچنین از این گفت که هیچ مشکلی در فوتبال عربستان ندارد و بعد از 45 سال حضور در فوتبال، بابت خط زدن یکی دو بازیکن تحت فشار قرار نمی‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی