صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

واکنش بنتو به سؤال ایران ورزشی در نشست مطبوعاتی

بازیکنان ایرانی از نظر جسمانی و ذهنی بسیار قوی هستند

فرخ حسابی
روزنامه نگار
امارات رقیب اصلی ایران در دور گروهی کار خود را با دیدار مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد. این تیم در این دوره از مسابقات پائولو بنتوی پرتغالی را روی نیمکت خود می‌بیند.
مربی 54 ساله پرتغالی بعد از تجربه هدایت کره جنوبی حالا به غرب آسیا آمده تا با امارات ماجراجویی جدیدی را تجربه کند. از آنجا که امارات به عنوان اصلی‌ترین حریف ایران، دست‌کم روی کاغذ، به حساب می‌آید، به کنفرانس مطبوعاتی سرمربی این تیم رفتیم تا ضمن آشنایی با دیدگاه او، در مورد ایران نیز سؤالی از او بپرسیم.
بنتو که یکی از جوان‌ترین تیم‌های این جام را به قطر آورده است در مورد فرصتی که قرار است به بازیکنان جوان خود بدهد حرف زد و اینکه از بازی دادن به بازیکنان جوان هراسی ندارد.
در کنفرانس مطبوعاتی از او سؤال پرسیدم: «آقای بنتو از آنجا که ایران قوی‌ترین حریف شما به حساب می‌آید و همچنین از آنجا که به نظر می‌رسد ایران و امارات مدعیان اصلی صعود از این گروه هستند، می‌خواستم بدانم آیا با این موضوع موافق هستید و اینکه چه نظری در مورد ستاره‌های ایرانی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی که در پورتو بازی می‌کند و دیگر بازیکنان دارید؟»
بنتو به سؤال نماینده ایران ورزشی اینطور پاسخ داد: «البته که اطلاعاتی در مورد تیم ملی ایران داریم. در چهار سال گذشته من مقابل ایران سه بار فکر می‌کنم که قرار گرفتم. یک بار از آنها در یک بازی دوستانه و دو بار دیگر در انتخابی جام جهانی بود. می‌دانیم که آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند با بازیکنانی بسیار خوب، باکیفیت که هم از نظر جسمانی و هم از نظر شخصیتی و روحی بازیکنانی بسیار قوی هستند.»
مربی پرتغالی امارات بعد از این تمجید از بازیکنان ایرانی و تیم ملی ایران، از این گفت که فعلاً تمرکز خود را بر بازی اول و حرکت گام به گام با تیمش گذاشته است: «با این وجود و با تمام احترامی که برای ایران قائل هستم باید بگویم تقابل ما با ایران در بازی آخر گروه خواهد بود. ما بازی به بازی و گام به گام پیش می‌رویم. الان زمان آن است که به حریف فعلی خود فکر کنیم که هنگ‌کنگ است، سپس فلسطین و در نهایت ما برای بازی با ایران تدابیر لازم را در نظر خواهیم گرفت.»
او اما بار دیگر به کیفیت بالای بازیکنان ایرانی اشاره کرد که نشان می‌داد نبرد با ایران جزو دغدغه‌های اصلی او در این جام است: «بار دیگر تأکید می‌کنم که از کیفیت بالایی که تیم ایران دارد آگاه هستیم اما الان زمان مناسبی نیست که با جزئیات در این مورد حرف بزنم چون همانطور که گفتم فعلاً برای مسابقه با آنها وقت لازم را داریم.»
بنتو در حال نسل‌سازی در فوتبال امارات است و خودش می‌داند که این تیم جزو مدعیان قهرمانی به حساب نمی‌آید اما او با پذیرفتن این چالش بر فلسفه فوتبالی خود پایبند مانده است هرچند که قطعاً نه او و نه هیچکس دیگر نمی‌تواند تضمین کند که مسئولان فوتبال امارات فرصت آزمون و خطا را به او برای طولانی مدت بدهند و شاید عمر مربیگری پائولو در این تیم حاشیه خلیج فارس خیلی طولانی نباشد.

جستجو
آرشیو تاریخی