صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خبر

 

تعظیم دسته‌جمعی بازیکنان ژاپن به هواداران
تیم ملی فوتبال ژاپن دیروز اولین بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را با برتری ۴ بر ۲ مقابل ویتنام پشت سر گذاشت.
در پایان این بازی ویتنامی‌ها و ژاپنی‌ها مانند مراسم ابتدای بازی یک صف تشکیل دادند و تیم بازنده با رفتن سمت بازیکنان برنده به آنها دست داده و پیروزی‌شان را تبریک گفتند .سامورایی‌ها پس از اتمام صحبت‌های سرمربی خود یک بنر را برای تشکر از هواداران دست گرفته و به صورت منظم پشت سر هم دور ورزشگاه چرخیدند و در نهایت با ایستادن در مقابل هواداران به آنها تعظیم کردند.
این حرکات فرهنگی ژاپنی‌ها نشان داد این تیم جدا از مباحث فنی، از لحاظ رفتاری نیز تیم قابل احترام و باشخصیتی در جام هجدهم است.


مانچینی گلر یک عربستان را کنار گذاشت
در شرایطی که انتظار می‌رفت نواف العقیدی دروازه‌بان اول تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا باشد، روز شنبه روبرتو مانچینی او را از فهرست نهایی تیمش برای این رقابت‌ها کنار گذاشت. این تصمیم مانچینی باعث تعجب هواداران عربستانی شد، چراکه در حال حاضر العقیدی بهترین گلر لیگ عربستان محسوب می‌شود.
ظاهراً العقدی که دروازه‌بان النصر به حساب می‌آید به مانچینی گفته بود اگر او را فیکس بازی نمی‌دهد از اردوی تیم ملی کشورش خارج شده، به تمرینات النصر اضافه شود که مربی ایتالیایی و گرانقیمت سعودی‌ها هم بلافاصله او را کنار گذاشته است. مانچینی همچنین قبل از این عبدالله المعیوف، دروازه‌بان الاتحاد را با وجود 1110 دقیقه بازی با تیم الاتحاد و حضور در جام باشگاه‌های جهان که اخیراً در جده برگزار شد، نادیده گرفت و او را به تیم ملی دعوت نکرد. حذف دروازه‌بان‌های باتجربه عربستانی و استفاده از گلرهایی که حتی مدت زیادی در ترکیب تیم باشگاهی‌شان بازی نکرده‌اند، باعث شده تا روبرتو مانچینی تحت فشار شدید هواداران قرار بگیرد.


آرزوی محبی، گلزنی مقابل کره
محمد محبی مهاجم 25 ساله بوشهری که تاکنون 15 بازی با پیراهن ایران انجام داده، عملکرد خوبی داشته و 4 گل ملی نیز در کارنامه خود دارد. او به واسطه شرایط خوب فنی خود از زمان حضور قلعه‌نویی در رأس کادر فنی معمولاً یار فیکس تیم ملی ایران بوده است. محبی حالا همراه ایران به قطر رفته تا اولین حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کند. در این شرایط محبی علاقه‌مند است بتواند برای تیم ملی مفید باشد و گل هم بزند. او در گفت‌وگوی اخیر خود در پاسخ به این پرسش که دوست دارد اولین گل خود در جام ملت‌ها را مقابل کدام تیم بزند، بیان کرد: «حقیقتاً دوست دارم مقابل کره‌جنوبی در بازی یک‌چهارم نهایی اولین گلم را در جام ملت‌ها بزنم و زمینه‌ساز صعود به دور نیمه نهایی شوم. ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد و در نیمه نهایی و فینال هم پاس گل بدهم و گل بزنم. با این حال گلزنی مقابل کره جنوبی را بسیار دوست دارد.»

جستجو
آرشیو تاریخی