صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ستاره‌های قطر، گلزنان روز اول

خط و نشان عفیف و علی برای طارمی و آزمون!

فرخ حسابی
روزنامه نگار
هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از جمعه رسماً در دوحه آغاز شد. مسابقاتی که به نام جام ملت‌های 2023 است اما به جای سال 2023 در سال 2024 برگزار می‌شود و به جای چین در قطر!
 قطر میزبان رقابت‌ها و البته مدافع قهرمانی این رقابت‌ها در اولین دیدار به مصاف لبنان رفت و با یک پیروزی قاطع، شروع خوبی را برای خود و هوادارانش رقم زد.
دو گلزن قطر در این مسابقه دو مهاجم سرشناس این تیم بودند، همان بازیکنانی که انتظار می‌رفت و می‌رود که در این جام برای عنابی‌ها گل بزنند و همین کار را هم به بهترین شکل انجام دادند؛ اکرم عفیف و معز علی.
دو مهاجم 27 ساله قطر در این بازی آماده و سرحال نشان دادند و از همان ابتدای بازی عطش گلزنی داشتند. معز علی ستاره الدحیل قطر گل اول جام را به ثمر رساند البته به شکل غیر رسمی! چرا که گل او از سوی داور مردود اعلام شد تا نوبت اکرم عفیف باشد که این بار به طور رسمی گل اول جام ملت‌های آسیا 2023 را بزند. عفیف در پایان هر دو نیمه گلزنی کرد و بین این دو گل هم معز علی در دقیقه 56 توانست گل دوم قطر را به ثمر برساند.
عفیف، مهاجم السد و ستاره تیم ملی قطر در بازی مقابل لبنان جایزه بهترین بازیکن را نیز از آن خود کرد تا از همین حالا برای سایر مهاجمان جام از جمله سردار آزمون و مهدی طارمی که امیدهای اصلی گلزنی ایران و از مدعیان آقای گلی به حساب می‌آیند، خط و نشان کشیده باشد.
عفیف بعد از بازی با اعتماد به نفس بالا از این گفت که تیم کشورش برای حفظ عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2023، تلاش خواهد کرد. او در نشست خبری همچنین گفت که این پیروزی بزرگ را به کل تیم به خاطر عملکرد خوب‌شان و به هواداران قطری بابت حضور گرم‌شان در ورزشگاه لوسیل تقدیم کرده است.
اکرم که دوره‌ای کوتاه‌مدت بازی در فوتبال اروپا و تیم‌های یوپن بلژیک و خیخون اسپانیا را نیز تجربه کرده و البته عملکردی ناموفق داشته از این هم گفت که رؤیای بازگشت حرفه‌ای و بازی دوباره در اروپا را دارد تا این بار توانایی‌هایش را در قاره سبز به نمایش بگذارد و ناکامی‌های قبلی را جبران کند.

عفیف بعد از بازی با اعتماد به نفس بالا از این گفت که تیم کشورش برای حفظ عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2023، تلاش خواهد کرد. او در نشست خبری همچنین گفت که این پیروزی بزرگ را به کل تیم به خاطر عملکرد خوب‌شان و به هواداران قطری بابت حضور گرم‌شان در ورزشگاه لوسیل تقدیم کرده است. اکرم که دوره‌ای کوتاه‌مدت بازی در فوتبال اروپا و تیم‌های یوپن بلژیک و خیخون اسپانیا را نیز تجربه کرده و البته عملکردی ناموفق داشته از این هم گفت که رؤیای بازگشت حرفه‌ای و بازی دوباره در اروپا را دارد تا این بار توانایی‌هایش را در قاره سبز به نمایش بگذارد و ناکامی‌های قبلی را جبران کند.

جستجو
آرشیو تاریخی