ستاره‌های وزنه‌برداری ایران تحت نظارت جدی وادا

حضور سرزده افسران دوپینگ در اردوی چالوس

 

طبق آنچه که در دستور کار آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ جهانی (وادا) در مسیر کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس قرار دارد، مأموران وادا پس از گرفتن تست دوپینگ از رضا دهدار در استان خوزستان، راهی استان مازندران و شهر چالوس شدند و با حضور در اردوی تیم ملی از سه وزنه‌بردار ملی‌پوش کشورمان تست دوپینگ گرفتند.
وزنه‌برداری یکی از رشته‌های ورزشی است که کمیته ملی المپیک و آژانس بین‌المللی کنترل و مبارزه با دوپینگ بیش از گذشته نظارت جدی‌تری روی پاکی و عاری بودن ورزشکاران آن از دوپینگ دارند. مخصوصاً این نظارت با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک 2024 پاریس روی ستاره‌های وزنه‌برداری جهان بیشتر و دقیق‌تر شده است.
برهمین اساس، افسران آژانس بین‌المللی کنترل و مبارزه با دوپینگ، پس از حضور در استان خوزستان و اخذ تست دوپینگ از رضا دهدار که با هماهنگی کادرفنی تیم ملی، خارج از اردوی تیم ملی در زادگاهش حضور دارد، راهی استان مازندران شدند تا از باقی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران که در اردوی آماده‌سازی چالوس حضور دارند نیز نمونه‌گیری کنند.
تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در حال حاضر در چالوس اردو بر پا کرده است و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ آماده می‌شود. مأموران مبارزه با دوپینگ (وادا) با حضور در اردوی تیم ملی در چالوس از سه وزنه‌بردار تست دوپینگ گرفتند.
 علی داودی، آیت شریفی و مصطفی جوادی نفراتی بودند که تست دوپینگ دادند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ از ۱۴ بهمن در ازبکستان آغاز می‌شود و گزینشی المپیک پاریس است. ۱۰ نفر اول رنکینگ به همراه بهترین نفرات هر قاره در رنکینگ سهمیه المپیک می‌گیرند و مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم، علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم جزو ۱۰ نفر اول قرار دارند. قطعاً کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان که تحت نظارت جدی وادا قرار دارند، باید بیش از گذشته مراقب خود باشند تا احیاناً درگیر مشکلات مربوط به دوپینگ در مسیر حضور در المپیک نشوند. قطعاً این موضوع یعنی پیگیری جدی و بیشتر تست دوپینگ از وزنه‌برداران مدعی حضور در بازی‌های المپیک تنها مربوط به ملی‌پوشان ایران نیست و تمامی ستاره‌های وزنه‌برداری دنیا را درگیر خود کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی