صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر

قطار سوپرلیگ فوتسال به ایستگاه دهم رسید
مس برابر نفت آبادان شگفتی‌ساز می‌شود؟

دومین دوره رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال زنان ایران با برگزاری هفته دهم امروز پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین رویارویی هفته، تیم‌های مس رفسنجان و پالایش‌نفت آبادان به مصاف هم خواهند رفت که باید دید مسی‌ها بعد از شکست دادن تیم‌هایی مانند سایپا تهران و شاهین نطنز در این فصل از رقابت‌های سوپرلیگ، آیا می‌توانند شکست دور رفت مقابل حریف آبادانی را جبران کنند و با کشیدن ترمز پالایش‌نفت، کورس رقابت برای قهرمانی را جذاب‌تر کنند یا یکه‌تازی نفتی‌ها تمدید خواهد شد. در دیگر دیدار حساس هفته هم رایزکو صفادشت میزبان شاهین نطنز است و مهرعظام تهران هم در خانه به مصاف سایپا تهران خواهد رفت. صنایع نوا آمل و ملی‌حفاری اهواز هم برگزارکننده دیگر تقابل هفته دهم سوپرلیگ هستند.
در حال حاضر تیم‌های نفت آبادان، شاهین نطنز و سایپا به ترتیب با امتیازهای 25،21 و 20 رده‌های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در جدول گلزنان برتر محدثه محمدی از پالایش نفت آبادان و سارا شیربیگی از ملی حفاری ایران با 10 گل صدرنشینان هستند. زیبا افروغ و نسیمه غلامی هم 9 گله هستند و در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.
برنامه بازی‌های امروز:
نوا آمل – ملی حفاری ایران
مهرعظام – سایپا
مس رفسنجان – پالایش نفت آبادان
رایزکو صفادشت – شاهین نطنز

ایران، سنگین‌ترین تیم جام ملت‌های آسیا

 در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا آمار مختلفی از تیم‌های شرکت‌کننده در این تورنمنت منتشر می‌شود. چند روز قبل گفته شد که ایران بالاترین میانگین قدی را در میان 24 تیم حاضر در مسابقات دارد. در آمار جدیدی که منتشر شد، شاگردان قلعه‌نویی با میانگین وزن 79.35 سنگین‌ترین تیم مسابقات هستند.
بر اساس آماری که صفحه «آسئان فوتبال» منتشر کرده، بعد از ایران به ترتیب استرالیا و عراق با میانگین وزن 79.27 و 78.23 در رتبه‌های دوم و سوم هستند. سبک‌ترین تیم تایلند با میانگین وزن 69.62 است. طبق این آمار میانگین وزن تیم‌ها بین 70 تا 80 کیلوگرم در نوسان است که برای فوتبال عددی منطقی به شمار می‌رود.

داوران فوتبال در تهران حق مربیگری ندارند

هیأت فوتبال تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است داورانی که در این استان مشغول فعالیت و قضاوت هستند، نمی‌توانند مسئولیت‌های مرتبط با فوتبال داشته باشند که البته این موضوع به استثنای داوران بازنشسته است.
در این اطلاعیه آمده است:
احتراماً به اطلاع کلیه داوران فعال در رده‌های سنتی مختلف فوتبال استان تهران می‌رساند که بر اساس دستورالعمل‌های متعدد فدراسیون فوتبال و تأکیدات هیأت فوتبال استان تهران، داورانی که در فوتبال استان تهران مشغول قضاوت هستند، مجاز به داشتن مسئولیت‌های مرتبط با فوتبال از جمله مربیگری، مدیریتی و مدارس فوتبال نیستند.
بنابراین در صورت مشاهده و یا گزارش‌ها فعالیت داوران در حوزه‌های غیرمرتبط، از ادامه داوری آنها در فوتبال استان تهران ممانعت به عمل خواهد آمد.
لازم به تأکید است که داوران بازنشسته و غیرفعال از این قاعده مستثنی خواهند بود.

جستجو
آرشیو تاریخی