صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اعتراض ملوانی‌ها به داوری بازی با بم به باشگاه هم کشیده شد

کاپیتان ملوان: باید تیم را بیرون می‌کشیدیم

 

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار


هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان از راه رسید اما هنوز جنجال هفته گذشته دیدار تیم‌های ملوان انزلی و خاتون بم بر سر زبان‌هاست. در جریان این دیدار، داور و کمک داور به شکل عجیبی از تصمیم خود صرفنظر کردند و گل ملوان را در دقیقه 4 بازی مردود دانستند. جایی که ضربه افسانه چترنور (مهاجم ملوان) در موقعیت مشکوک به آفساید وارد دروازه مهدیه مولایی (دروازه‌بان خاتون) می‌شود و کمک داور دوم پرچمی مبنی بر اعلام آفساید بالا نمی‌برد. در تصاویر ضبط ‌شده هم به نظر می‌رسد که تصمیم کمک‌داور صحیح است و مدافعین خاتون آفساید را پر کرده‌اند. در نهایت با توجه به اینکه کمک داور آفساید اعلام نکرده است، با وجود اعتراض مکرر بازیکنان خاتون، گل پذیرفته می‌شود و حتی داور به قصد شروع مجدد مسابقه به سمت مرکز میدان می‌رود. در همین حین بازیکنان دو تیم نیز در موقعیت مربوط به خودشان مستقر می‌شوند اما ناگهان بعد از 2 دقیقه داور مجدداً به سمت کمک داور می‌رود و بعد از مشورت با او آفساید را اعلام می‌کند.
ساناز سامی سرمربی تیم ملوان انزلی در این خصوص با وجود گذشت چند روز از بازی اعتراضش را پیش از بازی هفته هشتم مقابل فراایساتیس کران فارس مطرح می‌کند: «صدایی که از بیرون شنیده شد نظر داور را تغییر داد و آفساید ما گرفته شد و این مسأله تمرکز بازیکنانم را بهم ریخت. در حالی که اگر گل سالم اعلام شده بود روند بازی تغییر می‌کرد.»
سپیده نزهتی کاپیتان ملوان که در بطن ماجرا قرار داشت می‌گوید: «براحتی سر ما را با این اشتباه بریدند. گل ما سالم بود و‌ ای کاش بدنبال اعتراض تیم را بیرون می‌کشیدیم. ما می‌توانستیم نتیجه را به نفع خود به پایان ببریم. به نظرم در اعتراض کردن ضعیف عمل کردیم.»
رامبد رشیدی، قائم مقام باشگاه ملوان هم در این خصوص اظهار نظر کرد: «انگار قرار بود به تیمی که در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار نداشته و در همان ابتدای بازی در زمین خود گل اول را دریافت کرده، شانس مجددی داده شود. ضمن احترام به توانایی‌های فنی بازیکنان خاتون، معتقدم کوبل داوری بسیار ضعیف که در اندازه دو تیم صدرنشین لیگ نبود. با این وجود ضعف‌های خود را می‌پذیریم و به دنبال برطرف کردن آنها در مسابقات آتی خواهیم بود.»
اما دیدارهای هفته هشتم با پنج دیدار در شهرهای ایلام، سیرجان، شیراز، تهران و اصفهان انجام می‌شود که برنامه آن به شرح زیر است:
گاز ایلام – خاتون بم
شهرداری سیرجان – پیکان
فراایساتیس فارس – ملوان
آوا تهران – نماینده البرز
سپاهان - کانی کردستان

 

جستجو
آرشیو تاریخی