صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نکونام به مدیران استقلال:

ورودی‌ها قطعی شوند، لیست خروج می‌دهم

جواد نکونام، سرمربی استقلال اکنون در کشور امارات به سر می‌برد و قرار شده بعد از استراحتی کوتاه به ایران بازگردد و تمرینات استقلال را دوباره آغاز کند. نکونام قبل از حضور در تمرین نشستی با مدیران باشگاه استقلال برگزار خواهد کرد تا در راستای سیاست‌های نقل و انتقالاتی تصمیم‌گیری شود. البته این نشست قرار بود پیش از سفر نکونام به امارات برگزار شود اما به دلایل نامعلوم برگزاری آن به بعد از بازگشت نکونام از امارات موکول شد.
 یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که نکونام باید بگیرد، انتخاب بازیکنانی است که باید از استقلال خارج شوند.
 سرمربی استقلال می‌داند که انتخاب این نفرات باید با چه ظرافتی انجام شود و او باید تمام جوانب فنی را در نظر بگیرد تا دچار اشتباه نشود.
کوچک‌ترین تصمیم غلطی در این راستا تیم او را در نیم‌فصل دوم با مشکل مواجه خواهد کرد و سرمربی استقلال باید با حرفه‌ای‌گری خاصی اقدام به خارج کردن نام بازیکنان کند.  از طرفی بسیار مهم است که چه بازیکنانی جذب خواهند شد و در واقع ویژگی‌های فنی بازیکنان است که تعیین می‌کند چه بازیکنانی از لیست کنار بروند.
 در همین راستا جواد نکونام قبل از اینکه راهی امارات شود به مدیران استقلال پیغام داده بود که در شرایطی حاضر است لیست خروجی را اعلام کند که بازیکنان مدنظرش جذب شوند. در واقع توافقات شفاهی و یا خبرسازی‌های نقل و انتقالاتی منجر به نگارش لیست خروجی‌ها از سوی سرمربی استقلال نمی‌شود و نکونام فقط در شرایطی بازیکنان خروجی خود را اعلام می‌کند که حضور بازیکنان جدید در نیم‌فصل دوم قطعی شود که باید دید باشگاه استقلال در این راستا چه اقدامات عملی انجام می‌دهد تا نکونام نیز لیست خروجی را در اختیار خطیر قرار دهد.
در نشستی که به زودی برگزار خواهد شد نکونام بار دیگر روی این نکته تأکید خواهد کرد. سرمربی استقلال قصد ندارد بی‌جهت با به راه انداختن لیست سیاه و یا اخراجی‌ها برای استقلال حاشیه ایجاد کند و به دنبال راهکاری است تا خروج بازیکنان با کمترین هزینه انجام شده و حاشیه‌ای برای این تیم ایجاد نکند.
استقلال بدون جای خالی
پیش از شروع فصل تصور می‌شد جواد نکونام جای یک بازیکن را برای ورود به استقلال خالی گذاشته و حتی این ذهنیت به وجود آمد که نکونام لیست را به خاطر رضا میرزایی مصدوم باز می‌گذارد اما سرمربی استقلال برخلاف این شایعات تمام سهمیه بزرگسالان استقلال را پر کرد تا در نیم‌فصل فقط در شرایطی او مجاز به استفاده از بازیکن جدید باشد که نام بازیکنان بزرگسال را از تیمش کنار بگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی