صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

باشگاه استقلال: مدافع برزیلی با ما راه آمد

سیلوا، چشمی را به خط میانی می‌فرستد

باشگاه استقلال اعلام کرد با سیلوا، مدافع سابق برزیلی خود که ابتدای فصل ایران را به مقصد برزیل ترک کرده بود و در این ایام در تیمی مشغول به فعالیت نشده برای بازگشت به استقلال به توافق رسیده است.
سیلوا پیش‌تر بابت دریافت مطالبه 850 هزار دلاری خود از باشگاه استقلال شکایت کرده بود اما باشگاه استقلال اعلام کرده در توافقات جدید با این بازیکن قرار است طی یک سال آتی مطالباتش پرداخت شود. باشگاه استقلال ضمن تشکر از حسن نیت سیلوا اعلام کرده این بازیکن برای عقد قرارداد دوباره با این باشگاه، از خود حسن نیت فراوانی به خرج داده و با این باشگاه همکاری کرده است.
قرارداد جدید سیلوا با استقلال برای یک فصل و نیم منعقد شده و این بازیکن قرار است به زودی در تمرینات استقلال حاضر شود و دوباره در کنار دیگر بازیکنان این تیم به تمرین بپردازد. تمرینات استقلال در هفته جاری نیز تعطیل است و قرار شده به زودی زمان شروع تمرینات اعلام شود و سیلوا نیز موظف است که خود را در اولین روز تمرین به کادر فنی استقلال معرفی کند.
اما بازگشت سیلوا هر اندازه برای بالا رفتن ضریب دفاعی استقلال مطلوب باشد، این سؤال را به وجود آورده که چه کسی به جای این بازیکن از فهرست استقلال خارج خواهد شد؟!
نگاه‌ها به سمت بازیکنانی دوخته شده که در نیم‌فصل اول عملکرد مطلوبی نداشته‌اند. از جمله این بازیکنان باید به ارسلان مطهری اشاره کرد که نمایش قابل دفاعی نداشته است. پیمان بابایی نیز یکی از گزینه‌های جدا شده از ترکیب استقلال است و اگر مدیران استقلال با این بازیکن توافق کنند شاید او برای باز شدن لیست از استقلال خارج شود. اما محتمل‌ترین گزینه در میان بازیکنان استقلال سعید مهری است که او هم نمایش مطلوبی در نیم‌فصل اول نداشته است.
با توجه به اینکه با آمدن سیلوا خط دفاع استقلال دیگر کمبود بازیکن نخواهد داشت روزبه چشمی به خط میانی منتقل خواهد شد و درنتیجه احتمال اینکه ابتدا یک بازیکن از نفرات میانی استقلال کنار گذاشته شود، بیشتر است.
روزبه در نیم‌فصل اول بارها در خط میانی استقلال بازی کرد که از سرناچاری بود اما سرمربی استقلال نیز علاقه داشت که از این بازیکن در خط میانی بازی بگیرد چون هافبک‌های تیمش نیز آن نمایشی که مدنظرش است را ارائه نکرده‌اند وشاید به همین دلیل بود که نکونام دست گذاشت روی حامدی‌فر جوان تا لااقل از پتانسیل جوانی این بازیکن بهره بگیرد و نیرویی باانگیزه در خط میانی داشته باشد.
با حضور سیلوا اما چشمی آزاد خواهد شد و در همان پستی به میدان خواهد رفت که خودش هم بیشتر دوست دارد. روزبه گرچه گاهی به عنوان مدافع نیز به کار گرفته شده اما پست اصلی او بازی در خط میانی است و در این منطقه نمایش بهتری ایفا می‌کند.
 البته مدیران استقلال قصد دارند در روزهای آتی باز هم در راستای تقویت استقلال بازیکن جذب کنند که اگر بازیکنان مورد نظر سهمیه بزرگسال باشند شاید تمام این نفرات که نام‌شان برده شده آرام آرام از استقلال کنار گذاشته شوند.
اینکه در نهایت کدام یک از بازیکنان استقلال در نیم‌فصل دوم از این تیم کنار خواهند رفت تا جا برای ورودی‌ها باز شود، سؤالی است که تا پایان نقل و انتقالات نیم‌فصل می‌توان آن را مورد توجه قرار داد.
استقلال در نیم‌فصل اول نتایج مطلوبی گرفته و بدون شک اگر تیم بهتری برای نیم‌فصل دوم ساخته شود، می‌تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
گفته می‌شود بعد از سیلوا ممکن است نهایت دو بازیکن دیگر به جمع آبی‌ها ملحق شود که جذب بازیکنان بیشتر مستلزم تأمین اعتبارات مالی کافی است.

جستجو
آرشیو تاریخی