بهترین خط دفاع با 9 گل خورده

شگفتی استقلال در غیاب دو مدافع اصلی


استقلال با توجه به اینکه فصل را خوب شروع نکرد و یارگیری درستی هم نداشت، اما توانست با وجود اینکه دو مدافع وسط خود را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد، عملکرد خوبی داشته باشد و آمار جالبی نیز از خود به جای گذاشت.
 استقلال در 15بازی سپری شده از دور رفت 9 گل خورده و صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است. این اتفاق در حالی رخ داده است که استقلال این فصل ۳ دفاعه فوتبال می‌کند و هفته‌های متمادی از بازیکنان غیر‌تخصصی در این ترکیب استفاده کرده است. روزبه چشمی که هم‌اکنون در پست مدافع میانی در ترکیب استقلال به میدان می‌آید در اصل یک هافبک دفاعی به‌شمار می‌رود و در زمان ریکاردو ساپینتو در بیشتر بازی‌ها در جلوی خط دفاعی به میدان می‌آمد. همچنین صالح حردانی که این روزها در نقش مدافع میانی برای استقلال بازی می‌کند، مدافع راست است و تا پیش از این در پست سه دفاعه در ترکیب خط دفاع بازی نکرده و در این سیستم در نقش پیستون بازی کرده است. به هر صورت این هم یکی از اتفاقات عجیب این فصل بازی‌های لیگ برتر است که استقلال بدون بازیکنان تخصصی در خط دفاعی در حال دستیابی به عنوان بهترین خط دفاعی بازی‌های لیگ برتر است.
 هر چند این موفقیت را باید به دفاع تیمی ربط داد و البته سیوهای حسین حسینی در خط دروازه هم در رسیدن به این عنوان نقش داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی