صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

دور برگشت لیگ برتر بدون وقفه استارت خورد

مسابقاتی که پنج روز در هفته برگزار می‌شود

رقابت‌های فصل‌ باشگاهی بسکتبال بدون وقفه و بلافاصله پس از اتمام کامل دیدارهای دور رفت از امروز وارد مرحله برگشت می‌شود.
نیم فصل نخست رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از ۴ آبان آغاز شده بود جمعه هشتم دی‌ماه با برگزاری دیدار معوقه تیم‌های شهرداری گرگان و آورتا ساری از هفته دهم، به پایان نیم فصل رسید .مسابقه‌ای که بواسطه برتری گرگانی‌ها با نتیجه 87-‌73 مقابل میهمانش باعث شد تا شاگردان مصطفی هاشمی به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشینی نیم فصل را از آن خود کنند. این تیم با 10 برد و یک باخت و ‌21 امتیاز بالانشین جدول شد تا با روحیه‌ای قوی‌تر به بازی دو هفته بعد خود مقابل ساجس لبنان در سوپرلیگ منطقه غرب آسیا فکر کند.
البته تیم ذوب‌آهن نیز با همان تعداد برد و باخت در رده دوم جای گرفته و مهرام هم به جایگاه سوم صعود کرده است. حالا با اتمام دور رفت سازمان لیگ با لحاظ کردن برنامه‌های تیم ملی برای برگزاری اردو و شرکت در انتخابی کاپ آسیا، بدون کوچکترین وقفه، مرحله برگشت لیگ را برگزار می‌کند. این مرحله از مسابقات از دیروز با یک بازی از هفته اول با دیدار دو تیم مس رفسنجان و نفت آبادان آغاز شد. در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات، شهرداری گرگان که صدرنشین مرحله رفت شد به مصاف لیموندیس می‌رود. فولاد که از یازده دیدار مرحله رفت هیچ امتیاز کاملی به دست نیاورد میزبان مهرام است. مس کرمان و آورتا که نیم فصل نخست را با شکست در دیدارهای معوقه به پایان رساندند به ترتیب با طبیعت و کاله دیدار می‌کنند.

تعطیلی یکماهه لیگ بسکتبال
هر چند دور برگشت خیلی سریع استارت خورد ولی در میانه راه به دلیل اردوی تیم ملی تعطیل می‌شود. بدین ترتیب که دیدارهای هفته هشتم برگشت از ۲۱ بهمن با یک دیدار آغاز و روز ۲۴ بهمن با برگزاری مسابقه دو تیم فولاد هرمزگان و لیموندیس وارد تعطیلات می‌شود تا اردونشینان تمرینات را زیر نظر هاکان دمیر پیگیری کنند. کاپ آسیا در قالب سه پنجره انتخابی برگزار می‌شود که در چهارچوب پنجره اول انتخابی تیم ملی چهارم اسفند در تهران با قطر دیدار می‌کند سپس بلافاصله راهی هند می‌شود تا ۷ اسفند به مصاف تیم ملی این کشور برود. در چهارچوب پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هم ملی‌پوشان بسکتبال ایران ۲ و ۵ آذر سال آینده به ترتیب در تهران و دوحه به مصاف قزاقستان و قطر می‌روند. دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هم ۳ و ۶ اسفند سال آینده برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال ایران در این پنجره ابتدا در تهران به مصاف هند می‌رود سپس در شهر آستانه با تیم ملی قزاقستان دیدار خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی