صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

کار شاق عبدولی در قهرمانی کشور؛ جنجال، فحاشی، بی‌نظمی

افسار گسیخته

محسن وظیفه
روزنامه نگار

کشتی فرنگی قهرمانی کشور در قم شاید یکی از بهترین مسابقات تاریخ بود؛ رقابتی جذاب که همه چیز داشت. از فنون ناب کشتی فرنگی گرفته تا جار و جنجال که تا مدت‌ها می‌تواند به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شود. هم روز اول و هم روز دوم این مسابقات شاهد جنجال بود و جالب بود که دو تن از مربیان سابق تیم ملی هم در این اعتراض‌ها نقش داشتند اما چهره مهم این حاشیه‌سازی سعید عبدولی بود. قهرمانی کشتی جهان در سال 2011 و دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو نقش اول جنجال قم را ایفا کرد.
البته که این اولین بار نیست سعید این گونه رفتار می‌کند؛ چند سال پیش هم وقتی کشتی‌گیر بود به همراه برادرانش با ایمان انصاری در انتخابی تیم ملی درگیر شد اما هر بار مسئولان فدراسیون با سعه‌صدر با او برخورد کردند و ظاهراً او هم حاضر نیست که از روزگار درس بگیرد.
چند هفته پیش هم سعید عبدولی با حمله به محمد بنا عملکرد سرمربی تاریخ‌ساز تیم ملی کشتی فرنگی را زیر سؤال برد. سعید عبدولی که برای اولین‌بار در نقش یک مربی حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کرد؛ در حاشیه مسابقات لیگ مدعی شد که محمد بنا با وجود رقم زدن بهترین نتایج تاریخ کشتی فرنگی؛ کار شاقی نکرده و اگر هر مربی دیگری می‌توانست 10 سال سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باشد، این نتایج را رقم می‌زد.
این هم برای اولین‌بار نیست که عبدولی این‌گونه صحبت می‌کند. حداقل چندبار علیه محمد بنا از این حرف‌ها زده و چندبار هم به علیرضا دبیر و حمید سوریان تاخته بود و هر بار با مماشات فدراسیون روبه‌رو شده و شاید هم باعث شده تا به جنجال‌سازی ادامه بدهد.
دو هفته بعد از این اظهارات عجیب و به دور از ادب، نوبت به مسابقات قهرمانی کشور رسید تا یک‌بار دیگر سعید عبدولی یک کار شاق از خودش ارائه بدهد. عبدولی در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و بعد از کشتی که یک پای آن برادرش علیرضا و طرف دیگر امیر عبدی، فرزند رئیس هیأت کشتی قم بود؛ با حمله به داوران صحنه‌های عجیبی را در سالن مسابقات کشتی از خودش نشان داد. ماجرایی که هنوز به بحث روز کشتی تبدیل شده و گلایه رئیس کمیته داوران کشتی را در پی داشته که نسبت به داوران بی‌حرمتی صورت گرفته است.
شاید سؤال مهم این باشد که چرا باید یک قهرمان کشتی که بیش از 10 سال در اردوی تیم ملی بوده و بارها هم به مسابقات بین‌المللی از جمله قهرمانی آسیا، جهان و بازی‌های المپیک رفته، نمی‌تواند اختیار دهان و رفتارش را داشته باشد؟ داستان‌های جنجالی عبدولی از بازی‌های المپیک لندن شروع شد؛ جایی که خیلی زود از گردونه مسابقات حذف شد و با چشمانی گریان از روی تشک بیرون آمد اما با حمایت‌های همان مردی که عبدولی اعتقاد دارد کار شاقی نکرده؛ پاداشی در حد یک طلای المپیک گرفت و توانست زندگی خود را سر و سامان بدهد.
این‌که او لطف‌های محمد بنا را به همین راحتی فراموش کرده یک پیام روشن به فدراسیون کشتی دارد که نباید با لطف به سعید عبدولی رفتار او را نادیده بگیرد. سعید عبدولی اصلاً پاسخ مناسبی به لطفی که نسبت به او می‌شود نشان نمی‌دهد و اگر امروز با او برخورد نشود حتماً در آینده‌ای نه چندان دور برای خود فدراسیون کشتی تبدیل به یک بحران جدی می‌شود.
باید فدراسیون کشتی وقتی سعید عبدولی نسبت به محمد بنا بی‌احترامی کرد با او برخورد می‌کرد اما فدراسیون‌نشین‌ها چشمان خود را به رفتار زشت عبدولی بستند تا او امروز به هر کسی که دلش بخواهد بتازد و از زمین و زمان طلبکار باشد.
سکوت فدراسیون کشتی درباره اتفاقات قم نه تنها ماجرا را بهبود نمی‌بخشد بلکه به بدتر شدن قضیه کمک می‌کند و باعث می‌شود که او در آینده‌ای نه‌چندان دور رفتاری بدتر از خودش نشان بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی