صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

جنجال داوری در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور

مصلایی‌پور رفتنی شد؟

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در حالی به میزبانی استان قم برگزار شد که به خاطر تصمیمات داوران، در غیاب رئیس کمیته داوران چندین‌ مسابقه به جنجال کشیده شد.
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در قم با قهرمانی خوزستان همراه شد اما با این حال مشکلات داوری و همچنین جنجال‌هایی که به خاطر تصمیمات داوران به راه افتاد، به نکته اصلی مسابقات تبدیل شد.
شاید به لحاظ فنی این دوره یکی از بهترین دوره‌های کشتی فرنگی بود اما با این‌ حال مسابقات تحت تأثیر اشتباهات داوری قرار گرفت؛ در این بین نبود رئیس کمیته داوران باعث شد تا این جنجال‌ها بیشتر به چشم بیاید. داوران مطرح کشتی در این مسابقات خیلی زیاد تحت فشار قرار گرفتند اما نبود رئیس کمیته داوران در این رقابت‌ها باعث شد این سؤال پیش بیاید که چرا رئیس در سالن مسابقات حاضر نشد؟      
این انتقاد به رئیس کمیته داوران وارد بوده که چرا در این چند باری که حاشیه‌ها به راه افتاده به حمایت از داوران نپرداخت و آنها را مقابل این هجمه‌ها تنها گذاشت.
حالا بعد از غیبت سؤال‌برانگیز محمد مصلایی‌پور شایعه شده که او بزودی از این مسئولیت کناره‌گیری می‌کند. البته مصاحبه خودش هم به این ماجرا خیلی دامن زد. مصلایی‌پور بعد از این مسابقات در پاسخ به این سؤال که چرا در قم غایب بوده؟ جواب حاشیه‌سازی داد: «‌6 ماه است آخر هفته کنار خانواده‌ام نبودم یا درگیر مسابقات داخلی یا خارجی بودم. یعنی باید من در تمام مسابقات حاضر باشم؟ مگر وقتی بودم چه قدردانی‌ای از من شد که بابت نبودن در یک مسابقه زیر سؤال بروم؟ رئیس کمیسیون داوران هستم و وظیفه‌ام ارتقای سطح داوری و آموزش داوران است و اگر اعتراضی پیش آمد، فیلم‌ها را مورد بازبینی قرار دهیم. وظیفه ندارم در تمام مسابقات حضور داشته باشم. پس زندگی شخصی‌ام چه می‌شود؟»
ظاهراً رئیس کمیته داوران هنوز به این موضوع آگاه نیست که وظیفه اصلی او بودن در کنار مسابقات کشتی است و مشخص نیست که اگر به جای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در قم، پای سفر خارجی در میان بود او باز هم قید حضور در مسابقات را بزند. جواب مصلایی‌پور حکایت از وجود یک ناراحتی دارد و به نظر باید در روزهای آینده منتظر تغییر و تحولات در این حوزه بود. بخصوص اینکه از اعتراضات اخیر به تصمیمات داوران و البته بی‌تفاوتی فدراسیون کشتی به این موارد، ناراحت است: «‌در مسابقات لیگ برتر بی‌احترامی کردند، چه برخوردی با آنها شد و چه کسی احترام ما را نگه داشت؟ داوران ما در دنیا عزت و احترام دارند ولی در داخل اینطور برخورد می‌شود. شخصیت هر انسانی از هر چیزی مهم‌‌تر است. در فینال لیگ برتر آزاد و فرنگی و مسابقات کشوری کشتی آزاد بودم، آیا از این بابت از ما تشکر شد؟ سال گذشته در همین لیگ برتر فرنگی به من توهین کردند، کدام جلسه کمیته انضباطی در این خصوص تشکیل شد و کدام شخص را محروم کردند؟ من یک شخصیت حقیقی دارم و دو شخصیت حقوقی، یکی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی و دیگری عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، متأسفانه به تنها چیزی که نگاه نمی‌کنند همین کرسی‌ است که در اختیار کشتی ما است.»
اینطور که از این اظهارات برمی‌آید حکایت از جدایی مصلایی‌پور دارد و اینکه او در کنار خانواده بوده بهانه‌ای بیش نیست. 

جستجو
آرشیو تاریخی