ماجرای روزهای پرتلاطم والیبال شهداب یزد

از شایعه برکناری سرمربی تا قرارداد با بازیکن پاکستانی

مهری رنجبر
روزنامه نگار

شهداب یزد، در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال، شهداب همیشگی نبود. شهداب جنگنده و مدعی قهرمانی. کار به جایی رسید که حتی مدیرعامل باشگاه ایگور کولاکوویچ، اندرس سوتو و سعید معروف را هم جزو آلترناتیوهای رضا تندروان مطرح کرد.
با اینکه امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد گفته بود، در جلسه سه‌شنبه تکلیف محمدرضا تندروان سرمربی تیمش که نیم‌فصل اول خیلی موفق نبود، برای نیم‌فصل دوم در جلسه‌ای سنگ‌هایش را وا می‌کند.
جلسه برگزار شد و خبر رسیده که مدیرعامل شهداب برای ادامه همکاری به رضا تندروان شرط نتیجه در سه بازی را گذاشته است. اما امیر خوش خبر مدیر تیم والیبال شهداب یزد این قضیه را تکذیب می‌کند: «نه، اصلاً چنین حرفی در جلسه آنلاین مطرح نشد. این حرف اصلاً حرفه‌ای نیست و هیچ مربی هم چنین شرطی را نمی‌پذیرد. من و رضا تندروان با تغییرات در بازیکنان تنها قول بازی‌های خوب را در نیم‌فصل دوم داده‌ایم. بنابراین تندروان در نیم‌فصل دوم محکم به کارش ادامه می‌دهد.»
او امیدوار است با تغییر ترکیب تیم قرار است حال شهداب یزد خوب شود: «قرار است با تغییراتی که در ترکیب بازیکنان انجام می‌شود، حال تیم را خوب کنیم. سعید جواهری را از مس می‌گیریم، محمد صادقی را به گیتی پسند دادیم و بهنام حاجی‌پور را گرفتیم. ما به رضا رضایی هم رضایتنامه می‌دهیم. علی عثمان، بازیکن پاکستانی هورسان رامسر هم می‌خواهد از تیمش بیرون بزند. او طبق بندی از قراردادش بدون هیچ دلیلی می‌تواند قطع همکاری کند و البته باید همه پول‌هایش را به هورسان برگرداند. در واقع او از شرایط و امکانات باشگاه هورسان راضی نبود، به خاطر همین تصمیم گرفته بیرون بزند. البته تکلیف او را باید کمیته انضباطی مشخص کند.» طبق خبرها جدایی میثم صالحی دریافت‌کننده ملی‌پوش از شهداب یزد هم قطعی شده است.
به نظر مدیر تیم والیبال شهداب یزد، در نیم‌فصل اول حال تیمش خوب نبود: «تیم ما حالش خوب نبود. بازیکنانی مثل میثم صالحی که رویشان حساب باز کرده بودیم، توانایی‌هایشان را نشان ندادند و تیم تنها با 30-40 درصد توانایی کار کرد. مصدومیت مسعود غلامی و مهدی مهدوی هم تیم را اذیت کرد. در واقع تیم ما به دلیل یکسری عوامل در نیم‌فصل اول نتوانست شرایط خوب خودش را نشان دهد.»
محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، معتقد است علی عثمان بازیکن پاکستانی هورسان برای تعیین تکلیف منتظر رأی کمیته انضباطی است. رأیی که هفته آینده وضعیتش را روشن می‌کند
چرا که بعضی‌ها معتقدند او می‌تواند یکطرفه قطع همکاری کند، اما نمی‌تواند با تیم ایرانی دیگری قرارداد امضا کند. ترابی اما می‌گوید: «این بند FIVB در قرارداد علی عثمان هست که بازیکن یا باشگاه هر وقت بخواهند می‌توانند جدا شوند، اما کمیته انضباطی تصمیم نهایی را می‌گیرد. یعنی دلایل را بررسی می‌کند و اگر براساس قواعد فدراسیون ما باشد ممکن است رأی بدهد که می‌تواند به تیم دیگری برود یا نه نمی‌تواند با تیم ایرانی دیگری قرارداد امضا کند. پس باید تا هفته دیگر و برگزاری کمیته انضباطی صبر کرد و دید چه تصمیمی برای ادامه فعالیت بازیکن پاکستانی می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی