روزهای سخت بارسلونا

رافا مارکس گزینه جانشینی ژاوی


چند بازیکن بارسلونا می‌خواهند ژاوی از مربیگری تیم کناره‌گیری کند و این باعث بروز اختلافاتی در رختکن تیم شده است. این زمزمه‌ها بعد از باخت مقابل شاختار دونتسک در دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در اواسط آبان شروع شد. بارسا در آخرین بازی خود هم به سختی برابر آلمریا به پیروزی رسید و شاید ژاوی حق داشته باشد از بازیکنانش ناراحت باشد. آلمریا که در این فصل هنوز بردی به دست نیاورده، به امتیازگرفتن از مدافع عنوان قهرمانی نزدیک شده بود اما با گل دقایق پایانی سرخی روبرتو 3 بر 2 بازنده شد. اما مدیریت بارسلونا برای ژاوی، این مربی 44 ساله، اهداف معینی در نظر گرفته است اگر می‌خواهد شغلش را از دست ندهد. مربی سابق السد قطر دو هدف بزرگ در سر دارد: اینکه یک بار دیگر با بارسا به‌ عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد و از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عبور کند. تیم کاتالان بعد از گذشت 18 بازی یعنی تقریباً نیمی از فصل با هفت امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های رئال مادرید و خیرونا که با امتیاز یکسان در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند، سوم است. این باعث شده شایعاتی درباره آمدن رافائل مارکس به نیمکت تیم منتشر شود. این مکزیکی در حال حاضر هدایت تیم ب باشگاه را بر عهده دارد.
مارکس آشنایی خوبی از ساختار سازمانی بارسلونا دارد و مقامات باشگاه هم متقابلاً نسبت به او نظر مثبتی دارند. در سال 2003 بود که موناکو، رافا مارکس را به بارسلونا فروخت و او با این تیم به چهار عنوان قهرمانی لالیگا، یک جام حذفی اسپانیا، سه سوپرجام اسپانیا، دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی سوپرجام اروپا دست یافت.
مارکس اخیراً در مصاحبه از تمایلش برای کار در تیم اول باشگاه صحبت کرد: «رویای تمرین دادن بارسلونا؟ معلوم است اما باید سخت کار کرد تا به آنجا رسید، زمان مشخص می‌کند. در حال حاضر باید سعی کنم بیشترین تجربه را کسب کنم تا اگر فرصتی پیش آمد، آماده باشم.» این صحبت‌ها در بدترین زمان ممکن برای ژاوی منتشر شد اما مارکس سعی کرد موضوع را عادی جلوه دهد: «باید از ژاوی حمایت کرد چون آماده است و امیدواریم که نتایج خوب شروع شود. او توانا است و از حمایت باشگاه بهره‌مند است. بارسلونا در دست‌های مطمئنی است.»
مارکا اما گزارش داده ژاوی در سمت خود به‌عنوان مربی بارسا می‌ماند و گویا مدیریت باشگاه تصمیم گرفته تا پایان فصل و صرف نظر از نتایج او را در تیم نگه دارد.
اما خوان لاپورتا می‌گوید مسی بهترین مربی برای بارسلونا است و تیم می‌تواند با اجرای دستورات او رشد کند. هیأت مدیره باشگاه البته هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته اما بازی‌های نابرابر و افت نتایج، مقامات باشگاه را خشمگین کرده است هرچند در حال حاضر از ژاوی حمایت می‌کند و امیدوار است بتواند تیم را به قله برگرداند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی