خبر

شروع رسمی فعالیت کرلینگ در ایران
انجمن کرلینگ با حضور چهره‌های ورزشی فعالیت رسمی خود را در ایران شروع کرد.
در حالی که مراسم شروع فعالیت رسمی کرلینگ در پیست یخ مجموعه ایران‌مال برگزار شد، چهره‌های مطرحی از جمله بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن، علی پاکدامن ملی‌پوش شمشیربازی، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در این مراسم حضور داشتند.
محمود عبداللهی، رئیس انجمن کرلینگ ایران در این مراسم بیان کرد: «این انجمن زیر مجموعه فدراسیون اسکی است. ما تلاش می‌کنیم که این رشته فعالیت گسترده‌ای داشته باشد و امروز هم به صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد و از تجهیزات آن رونمایی می‌شود. در اولین فرصت مربی خارجی‌ جذب می‌کنیم و سپس فراخوان برای جذب مربی و ورزشکار خواهیم داد.‌»


علی سلطان‌پور:
 نگرش‌ها نسبت به بیلیارد متفاوت شده
سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: امروز نگرش‌ها نسبت به بیلیارد در مقایسه با گذشته متفاوت است؛ در گذشته بعد همگانی و تفریحی در جامعه ملاک بود، اما امروز علاوه بر بعد همگانی، بعد قهرمانی هم ملاک است.
علی سلطان‌پور سرپرست بولینگ و بیلیارد، در مجمع انتخابانی هیأت بولینگ و بیلیارد استان زنجان با بیان اینکه از امروز وارد فصل تازه‌ای در رشته‌های بیلیاردی شدیم، گفت: در استان زنجان رشته بولینگ نداریم. در مجموعه فدراسیون و هیأت‌های تحت پوشش علاوه بر اینکه دو رشته در بیلیارد وجود دارد، دو رشته بولینگ تنپینگ و بولینگ روی چمن را هم داریم که با هزینه کمتر نسبت به بولینگ تنپینگ اجرا می‌شود و در بعد همگانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
او با اشاره به ۱۳۷ مدال آسیایی و جهانی بیلیارد و حضور یک ورزشکار ایرانی بین ۱۵ اسنوکرباز برتر دنیا، گفت: باید نگاه وسیع‌تری نسبت به فعالیت‌ها داشته باشیم.
در استان زنجان در چند حوزه به بانک اطلاعاتی نیاز داریم. همچنین یکی از مسائلی که به باشگاه‌ها کمک می‌کند، تولید محتواست.
 او با بیان اینکه ساماندهی ورزشکاران سازمان‌یافته باید انجام شود، داوران و مربیانی که مدارکشان منقضی شده حتماً از فدراسیون درخواست کنند، افزود: «در زنجان، قابلیت و ظرفیت وجود دارد. ساماندهی هیأت‌های شهرستانی باید انجام شود. یکی از اولویت‌های وزارتخانه و فدراسیون توجه به بخش بانوان است، باید موضوع بانوان در رشته‌های تحت پوشش جدی گرفته شود. همچنین از دو سال گذشته، استعدادیابی در فدراسیون آغاز شده است و استان زنجان نیز باید فعالیت خود را در این بخش آغاز کند.» در این جلسه، رضا صدرمحمدی به‌عنوان رئیس جدید هیأت بولینگ و بیلیارد استان زنجان انتخاب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی