واکنش فرزام به تمرین ملی‌پوش روئینگ در یونان:

با ملایی اختلافی ندارم

فائزه زمانی
روزنامه نگار
سال‌هاست نازنین ملایی، ملی‌پوش روئینگ ایران زیر نظر افشین فرزام کار می‌کند اما به نظر می‌رسد اختلاف بین این دو باعث شده این همکاری به پایان برسد. همه چیز از بازی‌های آسیایی هانگژو شروع شد؛ جایی که به گفته فرزام، ملایی و زارعی در قایق 2 نفره سبک وزن مدال صددرصدی خود را به خاطر پیاده نکردن برنامه‌های او با چهارمی عوض کردند. بعد از هانگژو اختلافات همچنان ادامه داشت و پیش‌بینی می‌شد که همکاری مجدد ملایی و فرزام به نتیجه نرسد. حالا با گذشت بیش از 2 ماه از بازی‌های آسیایی گویا پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده و تلاش‌های فدراسیون برای حل مشکلات بین ملایی و فرزام به نتیجه نرسیده است تا جایی که ملایی با استفاده از بورسیه خود در IOC ترجیح داد برای گرفتن سهمیه المپیک، در کمپ تمرینی یونان پارو بزند. البته به شرطی که برای تست‌گیری‌ها به ایران بیاید و جواز حضور در انتخابی المپیک را بگیرد.
با این حال افشین فرزام سرمربی تیم ملی هرگونه اختلاف بین خودش و ملایی را منتفی می‌داند و به گفته خودش هیچ مخالفتی برای تمرین ملایی جدا از تیم ملی ندارد. با فرزام گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
 چه خبر از تیم ملی؟
چند روز پیش مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شد. با مشخص شدن نفرات از فردا اردویی به مدت 6-5 روز خواهیم داشت تا نفرات برتر قهرمانی کشور به تیم اضافه شوند. می‌توانم بگویم استارت حضور در مسابقات انتخابی المپیک از همین الان زده شده است و چهارشنبه هفته آینده هم اولین مرحله رکوردگیری برگزار می‌شود تا ببینیم چه نفراتی می‌توانند رکورد حدنصاب را زده و در اردوها بمانند.
 دلیل جدایی ملایی و تمرین کردن در کمپ یونان چیست؟
او بورسیه فدراسیون جهانی است، ورزشکارانی که بورسیه هستند می‌توانند مبلغی را به‌صورت نقدی دریافت کنند یا اینکه در یکی از کمپ‌های پیشنهادی فدراسیون جهانی تمرین کنند؛ ملایی هم تصمیم گرفت که از این فرصت استفاده کرده و در یونان تمرین کند.
 دلیل رفتن ملایی به اختلافات او با شما و حواشی بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو برنمی‌گردد؟
نه، نگاه من ملی است و نگاه شخصی به مسائل ندارم، همیشه هم تمام تلاشم این بوده که تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.
روز چهارشنبه اولین تست‌گیری برگزار می‌شود و ملایی هم ملزم است تا با حضور در این رکوردگیری خود را بسنجد. از جانب من اختلافی وجود ندارد. نگاه من نگاهی ملی است و از نظر من هرگونه اختلاف منتفی است. او احتمالاً به این نتیجه رسیده که در یونان شرایط بهتری برای تمرین دارد و تصمیم گرفته که از حقش استفاده کند، از نظر من هم هیچ مانعی ندارد.
من برای تمامی ورزشکاران احترام قائل هستم و امیدوارم که برای همه بهترین اتفاقات رقم بخورد. ما در المپیک توکیو با یکدیگر کار کردیم و توانستیم رکورد تاریخی یازدهمی المپیک را رقم بزنیم. از این بابت خوشحال هستم و امیدوارم هرکس هر جایی که توانست بتواند این یازدهمی را ارتقا دهد.
 تمرکز اصلی روئینگ برای گرفتن سهمیه المپیک در چه قایقی است؟
تمرکز من در این مقطع قایق 2 نفره است و مهم‌ترین هدفمان گرفتن سهمیه المپیک در قایق 2 نفره است. این اتفاق در فدراسیون قایقرانی بی‌سابقه است و اگر بتوانیم آن را رقم بزنیم اولین سهمیه قایقرانی در قایق 2 نفره خواهد بود.
  شرایط محمودپور چطور پیش رفت، او به تیم ملی برمی‌گردد؟
 محمودپور به اردو دعوت شده است اما تصمیم با خودش است و باید تا جمعه به جمع‌بندی نهایی برسد.
فدراسیون پیگیری‌هایی انجام داده که بیشتر در زمینه اشتغال او بوده است، نمی‌دانم این موضوع الان در چه مرحله‌ای است اما می‌دانم هنوز اتفاقی نیفتاده و تصمیم برگشت به تیم ملی با خود محمودپور است.
 فرصت کمی تا انتخابی المپیک باقی است، سهمیه در قایق 2 نفره را شدنی می‌دانید؟
فرصت کمی باقی مانده است، زارعی و مجلل از مدت‌ها قبل کار خود را شروع کرده و در مسابقات قهرمانی آسیا با عملکردی درخشان 2 طلا گرفتند. جاور و نوروزی هم از یک ماه قبل تمرینات خود را به‌صورت مصمم شروع کرده‌اند تا زمان را از دست ندهند. ما تمام تمرکزمان را روی این موضوع گذاشته‌ایم و امیدوارم روز مسابقات به هدفمان برسیم.
 اینطور که به نظر می‌رسد ملایی برای گرفتن سهمیه باید در قایق تکنفره پارو بزند.
 ملایی قرار است تا یکشنبه تصمیمش را به ما اعلام کند اما به احتمال زیاد در قایق تکنفره برای کسب سهمیه پارو خواهد زد.
 حرف آخر...
تنها دغدغه‌مان تمرین در پیست استاندارد و مسافت مناسب است که امیدوارم با شروع تمرینات اصلی این امکان فراهم شود.

جستجو
آرشیو تاریخی