خبر

6 دونده در اردوی آسیا
6 دونده ماراتن برای حضور در رقابت قهرمانی آسیا از 2 دی ماه در بابل تمرینات را از سر می‌گیرند. منصور بیات، صابر چرخی، علی‌اکبر بذری، محمد‌حسین طیبی، آرمین کاتبی و محمد حقیقی 6 دونده‌ای هستند که از شنبه هفته آینده زیر نظر امیر طیب ‌لی، حسین قاسمی، محمد جواد صیادی، توکل رحیمی و حشمت پنجعلی‌زاده کادر فنی تیم برای 8 روز تمرین می‌کنند. رقابت دوی ماراتن قهرمانی آسیا اول بهمن ماه به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار می‌شود.


نبرد ستارگان بسکتبال ایران بهمن‌ماه برگزار می‌شود
رئیس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال گفت: در بهمن و اسفند سال جاری به ترتیب مسابقات ستارگان بسکتبال و معرفی ۱۲ نفر از مفاخر ایران را در دستور کار داریم و دنبال آن هستیم تا با نوآوری ضمن تکریم یاد این عزیزان، مخاطبان بیشتری را به بسکتبال جذب کنیم.
وحید ابوالحسنی از برگزاری رقابت‌های ستارگان بسکتبال ایران برای نخستین‌بار در کشورمان خبر داد و افزود: «در ۲۷ بهمن‌ سال جاری و برای نخستین بار پس از ۷ دهه به دنبال آن هستیم تا انگیزه و جذابیت را در بسکتبال به اوج رسانده و احترام به پیشکسوتان و اسطوره‌های این رشته را در بالاترین سطح ممکن گرامی‌ بداریم.»
وی ادامه داد: «افزایش انگیزه‌ و جلب‌ نظر مخاطبان از جمله جامعه بازیکنان، داوران، مربیان، سرپرستان و مهم‌تر از همه تماشاگران که یار و همراه همیشگی ورزش از جمله بسکتبال بودند یکی از اهداف ما در برگزاری این رویداد است. متأسفانه سال گذشته یکی از داوران خوب‌مان را از دست دادیم، داوری که در حین عزیمت جهت انجام قضاوت در سانحه تصادف فوت کرد. اخلاق همیشه در ورزش بوده و با فرهنگ ما ایرانی‌ها عجین شده و بازهم قصد داریم با همدلی و یکدلی در حد توان و بضاعت خودمان دست نیازمندان آبرومندی که در کنارمان هستند را بگیریم و این افتخار را داریم که جامعه بسکتبال همواره در این راه، پیشقدم بوده‌ است.»


ایران نایب قهرمان پاورلیفتینگ آسیا شد
مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در کشور مالزی طی روزهای ۲۰ لغایت ۲۷ آذر ماه با حضور نمایندگان کشورمان در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.
در پایان این رقابت‌ها تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان که با نام و یاد شهید سپهبد صیاد شیرازی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده بود در بین ۲۰ کشور آسیایی صاحب ۱۴ طلا، ۱۲ نقره و۱۰ برنز شد.
همچنین تیم ملی بزرگسالان مردان ایران در رده‌بندی تیمی با ۴۴ امتیاز به ‌عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید. سنگاپور با ۴۵ امتیاز قهرمان شد و مالزی با ۴۱ امتیاز در رده سوم آسیا قرار گرفت.
در بخش بانوان هم که ایران برای نخستین بار ۲ نماینده در بخش بزرگسالان داشت، با کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی در رده دهم آسیا قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی