قدم محکم تیرانداز المپیکی برای تحقق آرزویش در المپیک

تمرین در اردو مسابقه در بوندس لیگا

مهری رنجبر
روزنامه نگار
انگار هانیه رستمیان با اولین‌ها قرارداد دارد. رکورد‌داری نوجوانان و جوانان جهان، مدال برنز قهرمانی جهان 2019، اولین مدال تاریخ تپانچه زنان ایران، ورزشکاری که سهمیه کاروان ایران برای المپیک 2024 را گرفت، مدال برنز تاریخی میکس تپانچه و حالا اولین تیرانداز ایرانی که پا به بوندس لیگا گذاشته است. اولین تیرانداز لژیونر. دختری که حالا مأموریت دارد راه را برای حضور بقیه تیراندازان تپانچه ایران در بوندس لیگای آلمان باز کند. او هفته قبل بود که با انتشار استوری مسابقه تیراندازان باشگاهش و البته عکسی که لباس باشگاه را نپوشیده بود، این خبر مهم را اطلاع داد. اتفاقی که خیلی‌ها آن را به فال نیک می‌گیرند، چرا که تپانچه ایران جزو سه تیم اول زنان و مردان دنیاست و با حضور هانیه در بوندس لیگا و نتیجه‌ای که در رقابت با تیراندازان آلمان و اروپایی می‌گیرد، بقیه باشگاه‌های آلمانی را هم برای داشتن تیراندازان ایرانی ترغیب می‌کند.
هانیه بعد از امضای قرارداد با باشگاه sport schutzen pier، سری هم به هانوفر زد تا هم تجهیزات اسلحه‌اش را به روز کند و هم تمرین با فشنگ تست شده را از دست ندهد.
تیرانداز المپیکی تپانچه که این روزها طبق برنامه  محسن نصر اصفهانی تمرین می‌کند تا آرزویش؛ مدال المپیک در پاریس تحقق پیدا کند، طبق توافقش تنها برای مسابقات مهم راهی آلمان می‌شود تا برای تیمش امتیاز بگیرد. در واقع او تمرین در اردو و زیر نظر مربی‌اش را از دست نمی‌دهد. با اینکه هانیه هنوز هیچ صحبت رسمی درباره لژیونری‌اش در بوندس لیگا نکرده محسن نصر اصفهانی سرمربی تیم می‌گوید: «لژیونری فرصت خیلی خوبی برای هانیه است تا قبل از المپیک با حضور در بوندس لیگا محک جدی بخورد و آماده شود.
اگر باشگاهش در مسابقات خوب از هانیه استفاده کند، برنامه خیلی خوبی برای آمادگی او تا المپیک پاریس محسوب می‌شود.»
تیرانداز المپیکی با این شرایط، مشکلی به اسم تداخل تمرین ندارد: «هانیه در خدمت تیم ملی است و باشگاه آلمانی‌اش تنها برای یکی، دو مسابقه از او استفاده می‌کند. هدف ما هم از حضور او در بوندس لیگا این بود که به تمریناتش لطمه نخورد. پس در این مورد دغدغه نداریم. معمولاً تیراندازان تمرین عمومی، بدنسازی و تخصصی را دارند و بنابراین در این مرحله هم هانیه به دردسر نمی‌افتد، چرا که بدنسازی را پشت سر گذاشته و حالا دوره عمومی را انجام می‌دهد و در واقع بدنسازی‌اش در فاز سنگین نیست و بنابراین حضورش در آلمان برای مسابقه چالش‌زا نخواهد بود.»
به گفته سرمربی تیم ملی تپانچه، هانیه با حضور در بوندس لیگا، تا المپیک دیگر مشکلی به نام فشنگ تست شده ندارد: «یکی از سیاست‌های ما همین بود که هانیه به تجهیزات و فشنگ تست شده دسترسی داشته باشد.»
محسن نصر اصفهانی معتقد است هانیه رستمیان با حضور در بوندس لیگا راه بقیه تیراندازان را باز می‌کند: «لژیونری هانیه در آلمان به تیراندازی کشور کمک می‌کند، در واقع او با حضورش در بوندس لیگا راه را برای بقیه تیراندازان ایران باز می‌کند. بالاخره تیراندازان ایرانی با این اتفاق بیشتر به چشم می‌آیند.»
هانیه رستمیان با پایان سفر 10 روزه‌اش، امروز با دست پر به تهران می‌رسد و با برگشت به اردو، این بار با انگیزه بیشتری تمریناتش را انجام می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی