احسان لشگری: تلاش می‌کنیم نسخه تیلور را بپیچیم

باید جواب زحمات کاوه را می‌دادم

محسن وظیفه
روزنامه نگار

 کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از حضور محسن کاوه به‌عنوان سرمربی دچار تغییرات زیادی شده و حالا احسان لشگری به‌عنوان مربی انتخاب شده است. قبل از احسان لشگری، مهدی تقوی هم به‌عنوان مربی انتخاب شده بود و حالا با آمدن احسان لشگری به کادرفنی تیم ملی وزن این کادر با حضور ستاره‌های تیم ملی کشتی آزاد در حد فاصل 2009 تا 2013 بالا رفته است. لشگری که مدال برنز جهان و المپیک را دارد و در سال‌های 2017 و 2018 هم عضو کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بود، می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.
 تبریک می‌گویم. بعد از حدود 5 سال دوباره در تیم ملی شما را می‌بینیم.
خیلی ممنونم اما امیدوارم بتوانم مفید باشم و به تیم کمک کنم.
 چطور شد که دعوت حضور در کادرفنی تیم ملی را قبول کردی؟
چند جلسه با محسن کاوه در داخل و خارج از فدراسیون داشتیم و چند باری در این ‌باره صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با هم کار کنیم.
 قبل از این هم پیشنهاد حضور در تیم ملی را داشتی اما در آن مقطع قبول نکردی، دلیل خاصی داشت؟
بله قبل از این هم علیرضا دبیر پیشنهاد داده بود که در تیم ملی باشم اما قبول نکردن درخواست حضور در تیم ملی در آن مقطع دلیل خاصی نداشت. من با باورهای خودم زندگی می‌کنم و باور دارم که محسن کاوه شخصیت مهمی در کشتی است و سال‌ها برای من و کشتی زحمت کشیده و طبیعی است که الان کمکش کنم.
 در دوره‌ای که تیم ملی کشتی آزاد را غلامرضا محمدی و محسن کاوه هدایت می‌کردند به تیم ملی رسیدی.
بله. از سال 2009 در کنار این عزیزان بودم و تا سال 2011 که در تیم ملی حضور داشتند، زحمت ما را کشیدند و هر وقت هم که در تیم ملی نبودم، برای تمرین به باشگاه کاوه می‌رفتم.
  حالا هم بازگشت به تیم ملی حکم ادای دین دارد؟
صددرصد. یک روزی خیلی‌ افراد کمک کردند که ما نتیجه بگیریم و حالا ما باید کمک کنیم که تیم نتیجه بگیرد. در این بین محسن کاوه واقعاً خیلی برای من زحمت کشیده و باید الان که از من درخواست کمک کرده، قبول می‌کردم.
 با توجه به وضعیتی که تیم ملی کشتی آزاد دارد، فکر می‌کنی این تیم بتواند در المپیک نتیجه بگیرد؟
در این چند سالی که در متن کشتی نبودم هیچ وقت مصاحبه نکردم و الان هم نمی‌توانم درباره تیم اظهار نظر کنم. باید از نزدیک تیم را ببینم و بعد درباره تیم قضاوت کنم اما اعتقاد دارم که کشتی ایران چنان پتانسیلی دارد که حتماً در المپیک مدال می‌گیرد. حالا باید تلاش کنیم که تیم را بالاتر ببریم تا بهترین نتیجه را کشتی کسب کند.
 بخصوص درباره تیلور که با توجه به اینکه سابقه شکست دادنش را داری، می‌توانی اینجا هم نسخه او را بپیچی.
از آن زمان که خیلی گذشته و الان شرایط خیلی فرق کرده. ضمن اینکه کشتی یک کار تیمی است و با توجه به عزیزانی که در تیم هستند تلاش می‌کنیم همه با هم راه شکست دادن تیلور را پیدا کنیم. اعتقاد دارم حسن یزدانی از نوابغ کشتی دنیا است و حتماً می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
 تجربه مربیگری در تیم ملی را‌ داری و به نظر انتخاب خوبی برای کادرفنی هستی.
حالا حالاها که باید کار کنم و یاد بگیرم اما علاوه بر اینکه در سال 2017 کنار تیم ملی بودم، بعد از جدا شدن از تیم ملی هم در قزوین مربیگری کردم. حالا یک مدتی کرونا کشتی را در باشگاه‌ها تعطیل کرد با این ‌حال هیچ وقت از کشتی دور نبودم. سال‌هایی هم که کشتی می‌گرفتم و خودم عضو تیم بودم، یک تیم را بردم دبی تا برای گرفتن ویزا اقدام کنیم. در شرایطی که حتی یک مربی هم کنارمان نبود. از همان موقع می‌گفتند که می‌توانم یک تیم را سرپرستی کنم.

جستجو
آرشیو تاریخی