صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خوشحالی استقلال،‌ بزرگی تیم ما را نشان می دهد

شیری: زور پرسپولیس به داور نرسید

مهدی شیری بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است بازیکن استقلال با بزرگنمایی یک پنالتی را از داور گرفت. جدا از این مسأله ندیدن خطای منجر به اخراج که در دو قدمی داور بازی دربی رخ داد را یکی از عجایب داور دربی 102 می‌داند.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
در رابطه با موارد فنی و داوری دربی 102 که حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت چه صحبتی دارید؟
بازی خوبی را از پرسپولیس شاهد بودیم هر چند معنی وی‌ای‌آر‌ و داوری بی‌طرف را هم در دربی فهمیدیم. واقعاً برای من سؤال است چطور داور در دقیقه 60 بازی خطای خشن بازیکن استقلال بر روی شهاب زاهدی را ندید و برای صحنه‌ای که کارت قرمز مستقیم هم داشت هیچ واکنشی نشان نداد. بعد هم صحنه‌ای بود که رضاوند هافبک استقلال واقعاً با اجرای نمایشی خوب از داور یک پنالتی گرفت صحنه‌ای که در آن، هافبک استقلال بعد از سر توپ زدن به دلیل سرعت زیاد جفت پاهایش از زمین بلند می‌شود و بعد هم با برخورد به پای مدافع پرسپولیس با زرنگی یک پنالتی را می‌گیرد صحنه‌ای که البته خود داور هم اعتقادی به خطا بودن آن در ابتدا نداشت اما کمک داور ویدیویی و اصرارشان داور را مجاب کرد که بر اساس شرایط بازی و سکوها یک صحنه که اصلاً خطا نبود را از سوی داور بازی بگیرند.
اتفاقات حاشیه‌ای زیادی را دردربی شاهد بودیم!
بله من فکر می‌کنم بعد از آنکه گل مساوی را از روی نقطه پنالتی زدند به گونه‌ای شادی کردند که انگار قهرمان جهان شده‌اند یا اینکه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.  هر چند این گونه خوشحالی کردن بعد از زدن پنالتی، بزرگی پرسپولیس را نشان می‌دهد که تیم رقیب بعد از گل زدنش آن طور شادی می‌کند.
در رابطه با کمک داور ویدیویی و عملکردش در دربی 102 چه نظری دارید؟
وی‌ای‌آر کاملاً ناموفق بود چون هر طور حساب کنید به این نتیجه می‌رسید که شلوغ‌کاری کنید و به درخوست‌تان پنالتی گرفته شود به اسم وی‌ای‌آر آن را هم کاملاً قانونی جلوه دهید. شادی آقای افشاریان هم در نوع خود جالب بود شادی که فرد دیگری به ایشان بخورند و بعد هم شاهد بعضی از قضایای دیگر بودیم.
در رابطه با حضور عالیشاه و زدن گل پیروزی که چندان هم دوام نداشت چه صحبتی دارید؟
به نظرم گل امید عالی بود و اگر گل دوم او نیز زده می‌شد که با بدشانسی گل نشد کار تیم رقیب یکسره می‌شد هر چند که به نظرم بعد از اینکه گل را زدیم بیشتر اسیر بازی احساسی و بعد از آن هم اسیر جنگ لب خط نیمکت رقیب و شلوغ‌کاری آنها شدیم.
به هر حال رقیب با تک امتیازی که گرفت کماکان در صدر فاصله چهار امتیازی خودش را با پرسپولیس حفظ کرد!
به هر حال ما زورمان به لحاظ فوتبالی به رقیب می‌رسید و این را در زمان بازی هم ثابت کردیم اما زورمان به داور و کمک داور ویدیویی که از بیرون با سفارش صحنه را گرفت واقعاً نرسید اما این چیزی از ارزش فنی بازیکنان تیم پرسپولیس کم نمی‌کند چون هنوز 19 بازی دیگر پیش روی شاگردان یحیی است و به نوعی 57 امتیاز باقی مانده است. تیم یحیی تیم خوبی است و به نظرم با برطرف کردن یکسری از نقاط ضعف راحت می‌توانیم دوباره قهرمانی‌مان را تکرار کنیم. باید نیم‌فصل خط حمله‌مان را تقویت کنیم از طرفی من اطمینان داریم که استقلال در بازی‌های بعدی‌اش امتیاز از دست خواهد داد و ما می‌توانیم شرایط خوبی را در بازی‌های آینده رقم زده و در صدر بمانیم البته برای رسیدن به این مهم باید خط حمله‌مان را هم تقویت کنیم.
در خصوص خط میانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
خط هافبک ما خوب بود اما ارسال پاس‌های رو به عقبش باید کمترشود ضمن اینکه ما یک سروش داریم که به اندازه کل هافبک‌های تیم‌های مدعی دیگر می‌تواند پاس در عمق بدهد. حمایت خوبی هم از سوی خط دفاع انجام می‌شود.
در رابطه با اعلام نکردن حکم کمیته انضباطی در خصوص تیم رقیب هم باشگاه پرسپولیس بسیار پیگیر است!
به نظرم کمیته انضباطی باید با قاطعیت بیشتری عمل کند و همانطور که حکم پرسپولیس و سپاهان را خیلی سریع اعلام کرد باید حکم استقلال را هم صادر کند تا این همه حرف و حدیث وجود نداشته باشد هر چند من رابطه‌ای بین تیم رقیب و عکس‌هایی که با بعضی افراد بزرگ گرفته می‌شود را در دیر اعلام شدن حکم کمیته انضباطی به نظر شخص خودم می‌بینم.

جستجو
آرشیو تاریخی