صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و چهار - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

کاری ندارم پنالتی بود یا نبود اما‌...

عبدی‌: VARنشـان داد شلــــــــــــوغ کنید و بـــــه خواسته‌تان برسیـــــــــد

حسین عبدی هافبک اسبق تیم پرسپولیس معتقد است بعد از آنکه پرسپولیس گل برتری‌اش را به ثمر رساند، تیم حریف چشم بسته حمله و بازی هم کاملاً حالت احساسی پیدا کرده بود. به بهانه تمام مسائل فنی و اتفاقاتی که در دربی 102 رخ داد با عبدی صحبت کردیم.

ناصر  قراگزلو
روزنامه نگار
دربی را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
کنترل بازی در نیمه اول کاملاً در اختیار پرسپولیس بود و در نیمه دوم هم بازی پایا‌پایی را از هر دو تیم شاهد بودیم و بعد از اینکه گل پرسپولیس به ثمر رسید بازی احساسی را از هر دو تیم شاهد بودیم. اتفاقات VAR هم دفعه اول پنج دقیقه و بعد از آن هم برای بار دوم چند دقیقه طول کشید. با پاس‌های بلند تیم رقیب، پرسپولیس کمی عقب‌تر رفت و تعویض‌ها هم این را نشان می‌داد. وقتی پنالتی برای استقلال گرفته شد، یک بازی با استرس زیاد و کم افت و خیز به لحاظ فنی را شاهد بودیم که در نهایت هم بازی با نتیجه یک بر یک مساوی تمام شد.
 نتیجه مساوی نتیجه‌ای عادلانه برای دو تیم بود؟
عدالت در فوتبال را نمی‌توان خوب معنا کرد چرا که بعضی وقت‌ها خوب بازی نمی‌کنید اما نتیجه خوبی می‌گیریــــــد یا اینکـــــه خــــــــــــوب بـــــــــــــازی می‌کنیـــــد اما نتیجه به کام‌تان نمی‌شود.
 در خصوص استفاده از کمک داور ویدیویی که برای اولین بار در تاریخ دربی‌ها انجام شد چه نظری دارید؟
من نمی‌گویم کمک داور ویدیویی خوب عمل کرد یا اشتباه عمل کرد اما می‌خواهم در این رابطه حرف بزنم که تاکتیک برتر در هر بازی با کنترل بازی شکل می‌گیرد، به همین دلیل نمی‌توان گفت که با کمک داور ویدیویی هم عدالت رعایت شد یا نشد.
 اما بیشتر پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند بازی باید به سود پرسپولیس تمام شد!
بازی که بیشتر دست پرسپولیس بود و سرخپوشان هم درصدد حفظ این رویه بودند و تیم حریف هم خصوصاً بعد از گلی که دریافت کرد بیشتر چشم بسته حمله می‌کرد و بازی کاملاً احساسی را شاهد بودیم اما بعد از اینکه برای پنالتی اول و دوم، بازی به کمک داور ویدیویی رفت، بیرون زمین یک تشنج بیخودی را شاهد بودیم. در حالی که کافی است در چنین شرایطی بازیکن یا مربی بعد از تشخیص داور به کمک داور ویدیویی اشاره کند که در این صورت حتماً به او باید کارت زرد داده شود. من به درست یا غلط بودن تصمیم  کمک داور ویدیویی کاری ندارم اما تعجب کردم برای اعلام آن، نیمکتی خیلی متشنج می‌شود، در حالی که آنجا حتماً داور چهارمی هست که برای رفتارهای غیر ورزشی باید با آنها برخورد کند. در خصوص اینکه پنالتی هست یا نیست حرفی ندارم اما با گرفتن کمک داور ویدیویی واقعاً فوتبال ما پسرفت می‌کند چرا که این نکته را شاهد بودیم که اگر شما شلوغ کنید و داور را تحت تأثیر قرار بدهید به نتیج دلخواه‌تان خواهید رسید. در این بین به بعضی از رفتارهای بچگانه نیمکت تیم رقیب اشاره می‌کنم. واقعاً مانده‌ام چه بگویم و معلوم نیست فوتبال ما به کجا می‌رود.
 گویا از اتفاقات رخ داده در دربی خیلی ناراحت هستید!
باید یک بازنگری درست انجام شود، آنجا که در سیستم آموزشی یک مربی را تربیت می‌کنند نه فقط بحث فنی بلکه در ابتدا بحث تاکتیک و تکنیــــــــــــــــک و در بحـــــث دوم فیزیکال و در مبحــــــــــث سوم بحــــــــــث منتال‌؛ همان کنترل و انگیزه بازی را شامل می‌شود. بحث چهارم بحث سوشال یعنی بحث اجتماعی است که کاملاً از بین رفته، چه بسا در دربی هم شاهد این موضوع بودیم که اصلاً خوشم نیامد. همه دربی‌ها تمام می‌شود و در پایان معلوم می‌شود که در سیستم باشگاهی توانستیم باشگاه فوق‌العاده‌ای باشیم یا در این امر توفیقی نداشتیم.
به طور کلی ایجاد چه شرایطی را در پرسپولیس لازم می‌دانید؟
پرسپولیس تیم خوبی است اما در چند منطقه نیاز به تقویت دارد. تیم خوبی که از وجود سرمربی کاربلدی هم بهره می‌برد اما به نظرم چیزی که فعلاً برای بازیکنان پرسپولیس به لحاظ روانی لازم است ایجاد اعتماد به نفس لازم است تا با کمک آن بتوانیم بیشترین بهره‌وری را از بازیکنان تیم پرسپولیس شاهد باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی