صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

دلاوری: امیدوارم حضور مربیان کوبایی یکی، دو روزه نباشد

بوکس ایران می‌تواند به مدال المپیک هم برسد

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار
 این روزها فدراسیون بوکس در حال خانه‌تکانی اساسی است. بعد از انتخاب رینالدو فونتس به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس حالا فدراسیون چند مربی ایرانی برای آموزش در کنار این مربی کوبایی و تکمیل کادر تیم ملی بزرگسالان قرارداده است که یکی از آنها جاسم دلاوری قهرمان پرافتخار سابق تیم ملی و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون و مدال برنز بازی‌های آسیایی 2006 دوحه است. دلاوری که این هفته به اردوی تیم ملی در خرم‌آباد ملحق می‌شود، معتقد است بوکس ایران در این مقطع، قبل از هر چیز به همدلی خانواده‌اش نیاز دارد تا از این بحران خارج شده و روزهای خوبی را در آغوش بگیرد.
 
  چه شد که پیشنهاد کار کردن کنار فونتس را پذیرفتید؟
من سالیان سال در این رشته فعالیت کردم و جزو خانواده بوکس هستم، سال‌ها برای من هزینه شده است و حالا وقتش رسیده که دستاوردهای خودم را در اختیار دیگران گذاشته و مجدداً به کشورم خدمت کنم.
من با فونتس آشنایی قبلی ندارم و با توافق صورت گرفته حالا قرار است در کنار هم به بوکس ایران خدمت کنیم.
 به نظرت این همکاری می‌تواند در این مقطع جواب بدهد؟
قطعاً غیر از همکاری من و فونتس در این مقطع به همکاری جامعه بوکس نیازمندیم. سال ماقبل از المپیک است و امیدوارم اهالی بوکس با همدلی دست به دست هم دهند تا بوکس را از این بحران خارج کنیم. فرصت کمی تا انتخابی المپیک باقی است و قطعاً فونتس کار سختی در ایران دارد که نیازمند همدلی خانواده بزرگ بوکس است.
 زمزمه‌هایی هم بابت حضور فونتانا در ایران به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد با آمدن او، شما و فونتس راهی تیم‌های رده پایه خواهید شد.
فعلاً صحبت‌های اولیه با من انجام شده است و چیزی درباره آمدن فونتانا نمی‌دانم اما طبق صحبت با مدیرفنی تیم‌های ملی فعلاً در کنار تیم بزرگسالان هستیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
 به غیر از شما دیگر مربیان ایرانی هم در کادر حضور دارند؟
کادر تیم ملی تکمیل شده است. فعلاً من،  محمد عاشری، محمود نهتانی و فروتن گل‌آرا در کنار فونتس خواهیم بود و از آنجایی که کوبا مهد بوکس دنیا است، مربیان دیگری هم برای آموزش و کمک در کنار ما قرار خواهند گرفت، این کار فدراسیون شایسته است و قطعاً می‌توان نتیجه آن را سال‌ها بعد در بوکس ایران دید.
 حضور مربیان کوبایی دردی از بوکس را دوا می‌کند؟
 قطعاً حضور مربی خارجی در بهبود اوضاع بوکس بی‌تأثیر نخواهد بود اما امیدوارم حضور مربیان کوبایی در ایران یکی، دو روزه نباشد تا با در اختیار داشتن زمان کافی بتوانند برنامه‌های خود را پیاده کنند.
قطعاً با قرارداد کوتاه مدت کار سخت است و بوکس به جایی نمی‌رسد. اوایل کار صرف شناخت بوکسورها و حتی بوکس آسیا می‌شود چون به هرحال ایشان از یک قاره دیگر پا به ایران گذاشته‌اند. بنابراین کار کردن در زمان کوتاه سخت است و امیدوارم بلند مدت باشد تا ما هم بتوانیم از تجربیات آنها استفاده بیشتری کنیم.
 مهم‌ترین دغدغه بوکس این روزها سهمیه المپیک است. سه ماه برای رزرو بلیت پاریس کافی است؟
به هرحال انتخابی ایتالیا مسابقات جهانی است. درست است که مقداری از سهمیه‌ها توزیع شده و بعضی از بوکسورها در ایتالیا حضور ندارند اما به هرحال اسم جهانی روی این مسابقات است. مسیر سخت است اما به هرحال کار نشد ندارد و بوکس ایران با همدلی می‌تواند کسب سهمیه کند و حتی در المپیک با گرفتن مدال تاریخ‌سازی کند.
 واقعاً فکر می‌کنید بوکس توانایی گرفتن مدال در المپیک پاریس را دارد؟
بله هیچ کاری نشد ندارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی